دانشگاه لستر در همکاری با شرکت انگلیسی "های اِفیشینسی هیتینگ"، با استفاده از ماهواره ها محل بهینه توربین های برق آبی را با دقت مشخص می کنند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دانشگاه لستر در همکاری با شرکت انگلیسی "های اِفیشینسی هیتینگ"، با استفاده از ماهواره ها محل بهینه توربین های برق آبی را با دقت مشخص می کنند.

دانشگاه لستر با این شرکت انگلیسی، به منظور قرار دادن بهترین مکان برای استقرار توربین های کوچک برق آبی در راستای منافع انرژی های تجدید پذیر همکاری خواهد نمود.

هیئت بازرگانی فناوری استراتژی 120400 پوند ( معادل 201400 دلار ) به شرکت "های اِفیشینسی هیتینگ (HEH ) و دانشگاه لستر برای 10 ماه تحقیق بر روی این پروژه ISMORTASED اعطا کرده است.

تخصص دانشگاه لستر در سیستم های اطلاعات جغرافیایی ( GIS ) کلید قطع هزینه های شناسایی مکان بهینه در یک رودخانه برای تولید برق است.

اندی باکستر، مدیر عامل شرکت HEH ، اظهار داشت: در حال حاضر، برای تعیین قابلیت یک قطعه از رودخانه یا نهر برای برق آبی کوچک، فرآیندی گران قیمت و پیچیده می باشد. در حال حاضر هزینه ی قابل توجهی پرداخت می شود تا تعیین گردد که آیا منطقه خاصی از رودخانه عملکرد برق آبی را خواهد داشت یا نه. این هزینه ها قبل از در نظر گرفتن عوامل اجتماعی اقتصادی و عملیات مقتضی نظیر برنامه ریزی کاربردی است.



دکتر کوین تانسی، رهبر تیم تحقیق از گروه جغرافیا اظهار داشت: طی ده ماه عمر پروژه، گروه تحقیقاتی یک نمونه اولیه GIS
را توسعه و مجموعه داده ها را برای ارزیابی سایت ها ترکیب خواهد نمود. برخی از این مجموعه داده ها از ماهواره و یا هواپیما بدست می آید. سیستم GIS یک ابزار بسیار قدرتمند برای شبیه سازی فرایند بهینه سازی است که می تواند تا زمان دریافت پاسخ مناسب چندین بار تکرار شود.

استفاده از روشهای جدید از جمله داده های ماهواره ای می تواند شناسایی سایت را سریعتر و ارزانتر نماید.