گروه BMW از طراحی مفهومی پارکینگ خورشیدی جدید خود که خاص خودروهای الکتریکی این شرکت طراحی شده است، رونمایی کرد.

به گزاش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، گروه BMW DesignworksUSA گاراژ خورشیدی مخصوص ماشین های الکتریکی خود یعنی i3 جدید و i8 که در آینده به بازار خواهد آمد را طراحی کرد. BMW پارکینگ تک ماشینه ی خورشیدی خود را در بخشی از تبلیغات رسانه ای مدل i8 برای نمایشگاه لس آنجلس، بصورت رسمی معرفی کرده است.

این طراحی مفهومی، در ادامه تلاش های قبلی این غول خودروسازی آلمانی در ساخت ماشین های الکتریکی ارائه شده است که حرف i در اسم آن، نشانه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به عنوان منبع قدرت ماشین است. سال گذشته هم این شرکت، از یک پارکینگ خورشیدی مشابه که با همکاری شرکت های فتوولتائیک SOLARWATT ساخته شده بود، پرده برداری کرد.

در قاب حشره مانند آخرین مدل این پارکینگ، از مقدار زیادی چوب بامبو استفاده شده و مانند سیستم SOLARWATTدر ماژول های خورشیدی سقف آن، از صفحه های شیشه ای که روی هم قرار گرفته اند استفاده شده است.

این سیستم به گونه ای طراحی شده است که با مدل های i Wallbox Pro شرکت BMW نیز همخوانی داشته باشند تا صاحبان آن ها بتوانند ماشین خود را مستقیما از طریق صفحات کلکتورهای خورشیدی شارژ کنند. این سیستم همچنین گزارش دقیقی از میزان شارژ ماشین از طریق این صفحات و میزان شارژ آن از شبکه برق شهری ارائه می دهد. علاوه بر این موارد، تمامی انرژی الکتریکی اضافی تولید شده توسط این پارکینگ را می توان جهت استفاده داخلی به شبکه برق خانه مالک آن فرستاد.

شاید طراحی مفهومی پارکینگ BMW جذابیت Pure Tension، پارکینگ خورشیدی تاشو شرکت Volvo را که سال گذشته رونمایی شد را نداشته باشد، اما به نظر می رسد که شانس بیشتری برای رسیدن به جایگاهی فراتر از یک طراحی مفهومی صرف را خواهد داشت.

i8 هیبرید، با یک شارژ کامل، مسافتی حدود 22 مایل (37 کیلومتر) را در حالت تمام الکتریکی می تواند طی کند.