دانشمندان می‌گویند فسیل بزرگترین موجودی را که تاکنون روی کره زمین زندگی کرده است در آرژانتین پیدا کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، طول این دایناسور 40متر و ارتفاع آن  20متر بوده است.

این دایناسور غول آسا  که وزن او حدود 77تن (معادل وزن 14فیل آفریقایی) تخمین زده می‌شود، گیاه‌خوار بوده و احتمالا در آخرین دوره حیات دایناسورها بر روی کره زمین می‌زیسته است.

دانش پژوهان بر این باورند این فسیل متعلق به یکی از گونه‌های تایتاناسورهاست که در دوره کرتاسه زندگی می‌کردند.

دوره کرتاسه پس از دوره‌های تریاس و ژوراسیک، سومین دوره میان زیستی است که حدود 65میلیون سال پیش بوده است. دوره کرتاسه 70میلیون سال به طول انجامیده است.

این فسیل که فقط استخوان ساق پای او به اندازه قد یک انسان است، ابتدا مورد توجه یک کارگر مزرعه در منطقه فلیچا در حدود 250کیلومتری غرب پاتاگونیا قرار گرفت.

دانشمندان بر اساس سن لایه‌های زمین و صخره‌هایی که فسیل‌ها در میان آنها قرار گرفته بودند تخمین می‌زنند دایناسورهای غول‌پیکر گیاه‌خوار حدود 95تا 100میلیون سال پیش در جنگل های پاتاگونیا می‌زیسته‌اند.

ظاهر احتمالی دایناسور جدید کشف شده  

هنوز نامی برای این گونه جدید دایناسور که قد او برابر یک ساختمان هفت طبقه - 20متر- بوده، انتخاب نشده است.

بزرگترین فسیلی که پیش از این یافت شده بود نام آرژانتیناسور به خود گرفته بود و 7 تن سبک‌تر از این فسیل جدید بود.

با وجود این، دکتر پل برِت، دایناسورشناس موزه طبیعی لندن می‌گوید برای اطمینان کامل باید بیشتر روی بقایای کشف شده تحقیق کرد.

وی پیدا کردن 150استخوان متعلق به این گونه جدید دایناسور را کمک بزرگی به تحقیقات در این باره می کند چرا که محققان وزن و اندازه رکورددار قبلی یعنی آرژانتیناسور را تنها بر اساس چند استخوانی که پیدا کرده بودند، تخمین زدند.

"خیلی جالب توجه است که ما یک ساروپودا (زیرگونه تایتاناسور) دیگر پیدا کرده‌ایم اما برای این که بتوانیم دقیق بگوییم که این گونه از دایناسورها تا چه می توانستند بزرگ شوند، نیاز به یافتن نمونه‌های دیگری از این گونه است."