دستگاه تولید نانو لوله‌های کربنی توسط فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود ساخته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، میثاق قزللو  - مدیر فنی شرکت تولید کننده کوره چمدانی چرخان گفت: کوره چمدانی چرخان که به تولید نانو لوله های کربنی می پردازد متشکل از سه ناحیه در پارک علم و فناوری سمنان ساخته شد.

وی گفت: کوره چمدانی چرخان باقابلیت چرخندگی متناسب برای تولید مشتقات کربنی است و منجر به حذف گاز حامل در حین تولید نانو لوله ها ی کربنی می شود.

مجری این طرح در خصوص قابلیت چمدانی دستگاه نیز توضیح داد و گفت: چمدانی بودن دستگاه به این دلیل است که باعث خنک سازی سریع تیوب شده و فعالیت  در زمان کوتاه تری انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: دستگاه چمدانی چرخان مورد استفاده آزمایشگاههای نانو فیزیک، نانوشیمی و بیولوژی در رشته های شیمی و فیزیک و... جهت سنتز یا رشد نانو لوله های کربنی صورت می گیرد.

قزللو گفت: نمونه خارجی این دستگاه با قیمت 150 هزار دلار عرضه می شده که با بومی سازی و عرضه آن در حدود 4هزار دلار صرفه جویی می شود.

وی افزود: دستگاه چمدانی چرخان که برای تولید نانو لوله های کربنی است به سفارش دانشگاه علم و صنعت در پارک فناوری سمنان توسط جمعی از اساتید عضو هیات علمی و فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود صورت گرفته است.