نخستین گروه موسیقی روباتیک جهان، یک کنسرت زنده در مسکو پایتخت روسیه برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، یک گروه از سه روبات آلمانی که هر یک 152 سانتی متر قد دارند در نمایشگاه "روبات بال" که ویترین بین المللی از وسایل اندرویدی است در مسکو به اجرای برنامه پرداختند.

این گروه موسیقی اقدام به نواختن گیتار کردند.

این روبات ها همگی از ضایعات فلزی ساخته شده اند. یک الکترو پنوماتیک آنها را کنترل کرده و این روبات های نوازنده به لطف بهره مندی از سیگنال میدی نوای خوش موسیقی را تولید می کنند.

میدی یا همان "musical Instrument Digital Interface " رابطی است سخت افزاری – نرم افزاری برای برقراری ارتباط بین نرم افزارهای موسیقی و دستگاههای موسیقی دیجیتال با یکدیگر.

در واقع همانگونه که یک نوازنده موسیقی با نگاه کردن به نت موسیقی از روی علائم تشخیص می دهد کدام نت ها را با چه حسی باید اجرا کند، لازم است زبان مشترکی وجود داشته باشد تا وسایل دیجیتال موسیقی نیز بتوانند با یکدیگر در زمینه موسیقی تبادل اطلاعات کنند.  در وسایل دیجیتال، میدی این کار را انجام می دهد.

موسیقی نواخته شده توسط این گروه "Ace of Spades" نام دارد و طی چند روز اخیر بیش از 6.3 میلیون بار در شبکه ویدیویی یوتیوب بازدید کننده داشته است.

در این نمایشگاه که به مدت یک ماه در مسکو برقرار است حدود 40 روبات از سراسر جهان از جمله آمریکا، انگلیس، نیوزیلند و کشورهای آسیایی حضور دارند.