رییس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از تصویب بودجه یکهزار میلیارد ریالی این صندوق در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر بهزاد سلطانی رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در حاشیه نهمین جلسه هیات عامل این صندوق که با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و دبیر هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی و سایر اعضا برگزار شد، گفت: با تصویب هیات عامل، بودجه سال جاری صندوق به یکهزار میلیارد ریال افزایش یافت که این اعتبار در اختیار شرکت های دانش بنیان با هدف توسعه بازار آنان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه شرکت های فناور، مشکلاتی در ایجاد بازار فروش محصولات خود دارند، افزود: با تامین اعتبار لازم برای ایجاد بازار مناسب فروش محصولات تولیدی از سوی شرکت های دانش بنیان، انتظار می رود تحریک بازار عرضه و تقاضا به خوبی انجام گیرد و این شرکت ها در توسعه بازار خود موفقیت بیشتری داشته باشند.

سلطانی همچنین توضیح داد: به منظور ایجاد بازار مناسب برای عرضه محصولات، صندوق نوآوری و شکوفایی در فن‌بازار ملی ایران و نمایشگاه های مرتبط با فروش محصولات شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف که از سوی معاونت علمی برگزار می شود حضور پر رنگ تری خواهد داشت.

رییس هیات مدیره صندوق نوآوری و شکوفایی، اختصاص پنج درصد بودجه صندوق به صندوق های پژوهش و نوآوری موضوع ماده 45 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی کشور را سبب رشد و تعالی مالی این صندوق ها و موثرتر شدن نقش آنان در این حوزه عنوان کرد.

سرعت در ارایه تسهیلات به شرکت ها افزایش می‌یابد

سلطانی، از روند رو به افزایش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور خبر داد و با تاکید بر اینکه متناسب با افزایش تعداد این شرکت ها، ضرورت دارد در ارایه خدمات به آن ها شتاب بیشتری داده شود، گفت: دستورالعمل تسریع در پاسخگویی به درخواست این شرکت ها به تصویب رسیده است و با تمهیدات صورت گرفته انتظار می رود، در حداقل زمان ممکن پاسخگویی لازم نسبت به درخواست ها صورت گیرد.

وی، معرفی بیشتر صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان را ضروری دانست و گفت: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته و برگزاری نشست های توجیهی با جامعه دانشگاهی، انتظار می رود شرکت های دانش بنیان بیشتری با این صندوق آشنا شوند و حضور آنان گسترش یابد.

به گفته رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، همچنین در این جلسه، پنج طرح دیگر از طرح های دانش بنیان متقاضی تسهیلات که در کمیته اعتباری صندوق تایید شده بود، تصویب و برای انعقاد قرارداد ارجاع شد. همچنین هیات عامل صندوق در جریان تعداد شرکت های دانش بنیان و طرح های بررسی و تصویب شده قرار گرفتند.