معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به به جزئیات ایجاد ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز گفت: این ستاد راه‌اندازی شده است اما با توجه به اینکه گروه کاری بسیار وسیعی را در می‌گیرد باید به طور مناسب با سازمان‌های متولی امر فرهنگ از جمله سازمان میراث فرهنگی و گردشگری  و وزارت ارشاد تفاهم نامه‌هایی را اجرایی کنیم. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری گفت: یکی از توافق نامه هایی که برای ستاد فناوری های نرم و هویت ساز در نظر گرفتیم توافق با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود که به تازگی به امضاء رسیده است و در آن شرکت های دانش بنیان حوزه صنایع دستی مورد حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری قرار می گیرند. 

وی خاطرنشان کرد: تکنولوژی جدید در حوزه صنایع دستی، تکنیک های جدید در بازاریابی این حوزه به همراه ایده های جدید توریسم و توریسم درمانی مورد توجه این بخش خواهد بود. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به حوزه وسیعی که در برابر ستاد فناوری های نرم و هویت ساز قرار دارد گفت: این موضوع در حوزه هایی مانند ادبیات، فیلم، انیمیشن، بازیهای رایانه ای و ... می تواند وارد شود که در این راه نیازمند تفاهم نامه ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم که مقدمات آن فراهم شده است. 

ستاری خاطرنشان کرد: تجاری سازی در حوزه مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساخت استودیوهای جدید فیلم سازی، ورود گروه علوم انسانی به حوزه بازیهای رایانه ای از جمله ایده هایی است که می توان پس از استقرار ستاد به آن پرداخت.