در حالی به ۱۲ خرداد و کنفرانس توسعه دهندگان اپل WWDC۲۰۱۴  نزدیک می‌شویم که صحبت از فناوری "خانه هوشمند" اپل با استفاده از سیستم عامل آی‌او‌اس۸ و آیفون۶ و اپل تی وی هستیم.

اپل در پروژه "خانه هوشمند" قصد ندارد تمام ترکیبات سخت افزاری را از خود تولید کند،بلکه با تایید شرکای تعریف شده در این زمینه و ارائه گواهینامه های امنیتی مورد نیاز، می خواهد سیستم عامل خود را با این نوع ابزار برای خانه هوشمند توسعه دهد.

در این زمینه ابزارهایی مانند اپل تی وی در مرکز خانه هوشمند قرار گرفته و سایر ابزار در فرع آن، خانه هوشمند را توسعه می دهند.

روشن و خاموش کردن لامپها، تلویزیون، لوازم خانگی و ... با ترکیب تکنیکها وابزارهای تعریف شده قابلیت اجرایی پیدا خواهند کرد اما اپل برای جلوگیری از حملات احتمالی هکرها باید شرکای خود را با دقت زیاد انتخاب و تایید کند.

سوئیچ های کنترل از راه دور، لامپ های وایرلس و ... در این زمینه برای برند اپل تولید و عرضه خواهند شد و اپل در تولید مستقیم آنها نقشی نخواهد داشت.(مثل نست ترموستات که اپل آن را در فروشگاههای خود عرضه می کند بدون اینکه در تولید آن نقش داشته باشد)

بحث حریم خصوصی و تبلیغات نیز از دیگر نگرانیهاست که ترموستات های هوشمند و فناوری های پوشیدنی در حال توسعه توسط گوگل، آماج این نوع حملات قرار گرفته اند تا گوگل تکلیف تجاوز یا عدم تجاوز به حریم خصوصی بعد از فروش ابزارهای اندرویدی به کاربران را روشن کند.

هدف روشن و خاموش کردن ابزارهای هوشمند در خانه و حول وحوش کاربری است که این ابزار را استفاده می کند و اتصالاتی مانند NFC و وایرلس و سیستم عامل هایی مانند آی او اس (نسخه در راه نسخه 8 است) و گوشی هایی مانند آیفون6 و ... است.