به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، «الون ماسک» مدیرعامل و بنیانگذار شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس پس از موفقیت در انجام چند مرحله مأموریت انتقال تجهیزات به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) بوسیله کپسول باری دراگون، از نسخه سرنشین‌دار این فضاپیما نیز رونمایی کرد.

کپسول سرنشین‌دار دراگون Version2 برای انتقال هفت فضانورد به ایستگاه فضایی طراحی شده و می‌تواند برای سفر به ماه نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

این فضاپیما مجهز به پیشرانه‌های مانور Draco و نسل جدید موتورهای چاپ سه‌بعدی Super Draco است که نخستین نسل از موتورهای چاپی مورد استفاده در سفرهای فضایی محسوب می‌شوند.

موتورها درون محفظه‌های مخصوصی قرار دارند که در صورت بروز نقص فنی، سایر بخش‌های فضاپیما را درگیر نمی‌کنند.

قدرت مانور کپسول دراگون V2 مشابه یک بالگرد عنوان شده است که در دو حالت پرواز خودکار یا هدایت توسط انسان قابل کنترل است؛ سیستم فرود موشکی، امکان بازگشت سریع فضاپیما به آسمان را می‌کند.

آزمایشات کنترل ایمنی کپسول سرنشین‌دار دراگون V2 طی چند سال آینده انجام خواهند شد و هنوز زمان دقیق استفاده از این فضاپیما اعلام نشده است، اما ناسا امیدوار است که با استفاده از فضاپیماهایی دراگون و اوریون، از وابستگی به کپسول فضایی سایوز روسیه برای انتقال فضانوردان به ISS بکاهد.

اسپیس‌ایکس بعنوان نخستین شرکت خصوصی و در قالب قراردادی به ارزش 1.6 میلیارد دلار با ناسا، انتقال تجهیزات و محموله مورد نیاز فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) توسط کپسول باری دراگون برعهده گرفته است.

انتهای پیام

کپسول دراگون V2

کپسول سرنشین‌دار دراگون V2

کپسول سرنشین‌دار دراگون V2 برای انتقال 7 فضانورد به فضا

کپسول دراگون V2