معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: در راستای حمایت از شرکتهای دانش بنیان و فعالان بخش خصوصی حوزه دیجیتال باید کارگزاریهای تائید صلاحیت این شرکتها جدی تر فعال شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری،  سورنا ستاری در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال اظهار داشت: در چند روز آینده تفاهمنامه مفصلی را با وزارت ارشاد منعقد خواهیم کرد که دورنمای مناسبی برای همکاریهای آینده در حوزه رسانه های دیجیتال خواهد بود.

وی با تاکید بر همکاری جدی معاونت علمی با حوزه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: هم اکنون کمک های مالی به شرکت های نوپای دانش بنیان به راحتی صورت می گیرد؛ به نحوی که ارائه وام های کوچک 300 میلیون تومانی از محل صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت قرض الحسنه به راحتی امکان پذیر است.

ستاری با بیان اینکه باید کارگزاریهای تائید صلاحیت شرکتهای دانش بنیان به خوبی فعال شوند افزود: نیازمند تحول جدی در حوزه گیم و محتوای دیجیتال هستیم و با تمهیدات مدنظر، پیش بینی می کنیم که تا سال آینده بتوانیم فارغ التحصیلان علوم انسانی را در این بخش بکار گیریم.

وی از حمایت از حرکتها در راستای ایجاد مراکز نوآوری و استارتاپ ها خبر داد و گفت: حرکتهای منسجم در این بخش، با کمک های مالی صندوق نوآوری و شکوفایی می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال در صنعت فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال شود.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور دلیل حضور خود در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال را برنامه های توسعه ای معاونت علمی در این بخش دانست و تاکید کرد: ما برای خود جشنواره نتوانستیم آنطور که شایسته بوده وقت بگذاریم و درگیر مسائل داخلی معاونت علمی بودیم اما با برنامه های پیش روی، به نظر می رسد سال آینده در برگزاری جشنواره رسانه های دیجیتال، جهش خوبی را شاهد باشیم.