محققان دانشگاهی برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی نرم افزار جامع روش کار در اتاق عمل شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، محمدرضا افاضل، سرپرست دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اعلام این خبر گفت: این نرم افزار با هدف پاسخگویی به نیازهای جامعه دانشگاهی و اعضای تیم سلامت با تلاش سعید محمدی، کارشناس اتاق عمل و زیر نظر اعضای هیات علمی این دانشکده تهیه شده است.

وی با اشاره به استفاده از فناوری‌های نوین، نیازهای آموزشی دانشجویان و کارکنان این حرفه در قالب فیلم، انیمیشن و عکس به صورت مدون در این نرم افزار، افزود: مطالب این نرم افزار شامل معرفی محیط، ابزار و تجهیزات مورد استفاده در اتاق عمل، آموزش مهارتهای ویژه اتاق عمل و انواع اعمال جراحی است.

افاضل در ادامه با اشاره به اینکه آموختن و کسب مهارتهای پیچیده و متنوع در حرفه جراحی با توجه به محدودیت حضور دانشجویان در محیط اتاق عمل همواره با سختی همراه بوده است، اظهار امیدواری کرد: این نرم‌افزار بتواند در سهولت آموزش و تربیت کارکنان حرفه‌ای اتاق عمل اثربخش باشد.

بر اساس این گزارش، این نرم افزار دارای تائیدیه فنی از شورای عالی انفورماتیک کشور و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که از آن در دانشگاه علوم پزشکی کاشان رونمایی شده است.