انتظار می‌رود حدود ٧٤ هزار نفر از طرفداران فوتبال در جریان فینال جام جهانی پیش رو، ویدیوهای کوتاه بسیاری را از طریق گوشی‌های هوشمند خود بارگذاری کنند.
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، یک پژوهش که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد که ترافیک داده‌ها در فینال جام جهانی در ماه جاری به حدود ١٣ ترابایت داده خواهد رسید. این رقم ١٠٠٠ بار بیشتر از ترافیک داده‌ها در جام جهانی ٢٠٠٦ آلمان است. در آن سال ترافیک داده‎ها ٣٠ گیگابایت بود.

این پژوهش توسط شرکت NetApp انجام شده و برآورد می‌کند حدود ٧٤ هزار نفر از تماشاگران حاضر در مسابقه فینال از طریق گوشی‌های هوشمند خود ویدیو‌های یک دقیقه‌ای را بارگذاری کنند.

به گزارش زددی نت، این پروژه بخشی از کمپین مقایسه اطلاعاتی فینال جام جهانی ١٩٩٨ فرانسه، ٢٠٠٦ آلمان، سال جاری برزیل و ٢٠٢٢ قطر است.

اگر قطر میزبان جام جهانی سال ٢٠٢٢ باقی بماند، انتظار می‌رود که در جریان فینال جام جهانی میزان ترافیک داده‌ها توسط حدود ٨٦ هزار نفر از تماشاگران و از طریق بارگذاری ویدیو توسط دستگاه‌های پوشیدنی به ١.٣ پیتابایت برسد.

با توجه به پژوهش NetApp، مسابقات جام جهانی ٢٠١٤ برای حدود ٣.٢ میلیارد بیننده در ١٩٢ کشور دنیا از طریق شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد. یعنی به نظر می‌رسد ٤٦.٦ درصد از مردم دنیا این مسابقات را از طریق تلویزیون تماشا کنند.