ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به هر یک از طرح های پژوهشی دانشگاه‌ها در حوزه سلول بنیادی تا سقف 200 میلیون ریال و طرح های کلان دانشگاهی که تاکنون ارسال شده‌اند تا سقف یک میلیارد ریال کمک بلاعوض خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد از طرح هایی مشخص و تعریف شده در حوزه سلول های بنیادی حمایت کند.

طرح های ارائه شده پس از بررسی توسط داوران و انجام اولویت بندی، تا 50درصد بودجه مصوب دانشگاه ارائه دهنده طرح و تا سقف 20 میلیون تومان و طرح های کلان دانشگاه هایی که تاکنون گزارش پیشرفت و گزارش نهایی طرح های مصوب آنها در زمینه های مذکور به موقع و کامل ارسال شده باشد تا سقف یک میلیارد ریال کمک بلاعوض دریافت می کنند.

بر اساس این گزارش، این طرح ها باید به صورت پروژه در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی، رزیدنتی، پسادکتری و فلوشیپ در معاونت پژوهشی دانشگاه مربوطه از تاریخ یکم شهریورماه 92 تا یکم شهریورماه 93 مصوب شده باشند و فهرست عناوین طرح ها با شماره طرح مصوب، تاریخ تصویب طرح، نام دانشجو، استاد راهنما و مقطع تحصیلی به همراه پروپوزال طرح تا تاریخ 20 شهریور 93 آماده و طی نامه ای به ستاد اعلام شود.

کارآزمایی بالینی (Clinical trials) در بیماری های شایع قلبی و عروقی، کبد و گوارش، نورولوژیک، سرطان ها، روماتولوژیک، آسیب های کلیوی، متابولیک، دیابت و ایمونولوژیک، طرح های تولیدی مواد پرمصرف و گران که در تحقیقات سلول های بنیادی مصرف می شوند مانند: آنتی بادی ها، فاکتورهای رشد و ظروف و ابزارآلات یکبار مصرف و پلیمری و سیستم های کشت بسته و طرح های تولیدی دستگاه های مورد نیاز در تحقیقات سلول های بنیادی مانند بیورآکتورها، انواع میکروسکوپ ها، سیستم های شمارش کننده سلولی، جداکننده سلول، سانتریفیوژهای دور بالا جهت جداسازی اعضای سلولی، فلوسایتومتری و غیره از جمله عناوینی هستند که طرح ها باید بر اساس آن، تعریف شوند.

همچنین طرح های فناورانه جدید در ارتباط با Engineering Genetic از جمله Transgenic، Knockout gene،، IPS، کشت و تمایز سلول های بنیادی و طرح های Original در جهت کشف و یافتن ایده های نو در Stemcell و مهندسی بافت و طب بازساختی نیز از دیگر عناوین طرح های مورد نظر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی هستند.

علاقمندان می توانند طرح های خود را همراه مدارک اعلام شده، تا تاریخ 20 شهریورماه سال جاری به رایانامه ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نشانی stemcell_dabirkhaneh@yahoo.com ارسال کنند.