شرکت اپل همیشه به خاطر طراحی ساده و مدرنش در بازارهای جهانی شناخته می‌شود. جالب است بدانید که این شرکت در طول سال‌ها بارها و بارها تلاش کرده است که بسیاری از مفاهیم را طراحی کند، اما تنها تعداد کمی از آنها به صورت رسمی وارد بازار شده و به دست کاربران نهایی رسیده‌اند.
با این اوصاف دیدن آن مفاهیمی که اپل طراحی کرده و هیچ وقت وارد بازار نشده‌اند احتمالا برای بسیاری جالب توجه است.

«هارتموت اسلینگر» طراح شناخته شده دهه 1980 در شرکتش به نام Frog Design مسوولیت بسیاری از طراحی محصولات اپل در دهه 1980 را به عهده داشت. او تصمیم گرفت که تصاویری از بعضی از مفاهیمی که در آن زمان برای اپل طراحی کرده بود و در کتابش هم منتشر کرده است، در اختیار وب سایت Business Insider قرار بدهد. ممکن است بعضی از این طراحی‌ها شبیه به محصولات پرطرفدار امروز اپل مانند آی‌فون، آی‌پد یا حتی ساعت هوشمند iWatch این شرکت باشند.

1- فیلم کارتونی سفید برفی که در دهه 1980 معرفی شده بود؛ ایده طراحی یک کامپیوتر شخصی با همین نام شد.  این کامپیوتر شخصی که ظاهری عجیب با رنگ سفید داشت، هیچ وقت به مرحله تولید نرسید.

2- این هم یکی دیگر از کوتوله‌های سفید برفی؛ کامپیوتری که قرار بود در سری کامپیوترهای سفید برفی اپل قرار بگیرد و تولید شود.

3- Bushful ایده کامپیوتر شخصی قابل حمل مک بوک که در سال 1982 طراحی شد. این ایده برخلاف اسمش که به معنای کم رو و خجول است در آن زمان بسیار مورد توجه گرفت، اما هیچ وقت تولید نشد.
4- اینها ایده‌های اولیه برای تولید ماوس‌هایی خاص برای سری کامپیوترهای سفید برفی بودند.

5- این هم طرح‌های اولیه از کامپیوتر شخصی «لیزا» که بعدها با طرح و شکلی دیگر تولید و به بازار معرفی شد. این کامپیوتر شخصی اما هیچ وقت نتوانست موفقیتی در بازار به‌دست بیاورد.

6- شاید باورش سخت باشد، اما اپل یک ایده و مفهوم اولیه از تبلت آی‌پد را در سال 1983 داشته است. این طرح اولیه از یک کامپیوتر شخصی لمسی است که هرگز در آن زمان جدی گرفته نشده و تولید نشد.
7- هدفون‌های سفید رنگ و ظریف امروزی اپل که برای محصولات مختلفی ارائه می‌شود، در ابتدا ایده‌ای مانند این تصویر را در پشت خودشان داشته‌اند. این هدفون‌های بزرگ و جالب که در سال 1983 طراحی شده بودند، هرگز تولید و وارد بازار نشدند.

8- قبل از آنکه چیزی به نام آی‌فون در بازار وجود داشته باشد، موبایل‌های تاشو در بازار طرفداران زیادی داشتند. درست به همین دلیل هم اپل برای ورود به این بازار تلاش‌هایی انجام داد و ایده‌هایی مانند این تصویر را هم به دست طراحان سپرد که هیچ وقت به تولید نرسیدند.

9- این هم یک محصول عجیب و پیشرو که در واقع طرح‌های اولیه از آنچه امروز به عنوان ساعت هوشمند اپل یا iWatch شناخته می‌شود، بوده است. این محصول که طراحی اولیه آن در اینجا ارائه شده، در آن زمان یک هدفون جالب و متفاوت بوده که هیچ وقت به تولید انبوه و بازار هم نرسیده است.

10- این هم یک طرح اولیه دیگر از گوشی‌های موبایل اپل که هیچ وقت هم به نتیجه نرسیدند. در نهایت اما تلاش‌های اپل برای ورود به بازار موبایل با عرضه آی‌فون به نتیجه رسید و انقلاب بزرگی هم در این بازار ایجاد کرد.

11- یک طرح اولیه و خام از کامپیوترهای شخصی مک بوک که در سال 1984 طراحی شد. این طرح اما هیچ وقت مورد تایید مدیران اپل قرار نگرفت و در نهایت تولید نشد.

12- این هم طراحی اولیه یک تبلت و قلم ویژه آن است که در سال 1982 طراحی شد. با این همه اما تمام تلاش‌های اپل برای ساخت و تولید یک تبلت تا پیش از آی‌پد بی‌نتیجه ماند و بالاخره آی‌پد با ورودش به بازار تعریف جدیدی از تبلت‌ها ارائه داد.