پروفسور ایرانی ساکن در آلمان گفت: سرچشمه حقیقی علم پزشکی، ایران است که توسط ابوعلی سینا در سطح جهان گسترش یافت.

به گزارش ژایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پروفسور ˈمجید سمیعیˈ در همایش نخبگان یزد در محل پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی این استان افزود: دنیا سالهای متوالی است از علم پزشکی ایران برای خدمت به بشر استفاده می کند.

نابغه جراحی مغز و اعصاب جهان با اشاره به اینکه به مسائل پژوهشی و تحقیقاتی توجه لازم صورت نمی گیرد، از دانشگاهیان خواست در این زمینه جدیت بیشتری به خرج دهند.

پروفسور سمیعی اظهار داشت: در دنیای کنونی برای موفقیت و خدمت بیشتر به مردم، تنها درس خواندن کفایت نمی کند بلکه باید مسائل تحقیقاتی مورد عنایت خاص قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید به جای ساخت برجها و ساختمانهای بلند و پرهزینه بدنبال تربیت انسانهای توانمند، پژوهشگر و فعال در عرصه های مختلف علمی مورد نیاز بشر بود، تصریح کرد: باید اعتبارات را برای ارتقای فرهنگ و دانش مردم خرج کرد که اگر چنین شود شاهد تحولی شگرف در جوامع بشری خواهیم بود .

سمیعی گفت: وجود صلح، امنیت و آرامش در بین ملت ها و کشورها در گرو ارتقای فرهنگ است لذا این موضوع باید توسط فرهیختگان و اندیشمندان مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون کارهای خوبی توسط خیرین در زمینه ساخت مدارس و مساجد صورت می گیرد، اظهار داشت: باید با فرهنگ سازی درست زمینه مشارکت خیرین را در ساخت مراکز اصلی علمی فراهم کنیم که تحقق آن ثمرات زیادی را به همراه دارد.

این پروفسور نامی خاطرنشان کرد: اگر به مغرها و انسانها رسیدگی شود می توان شاهد موفقیت علمی در تمام زمینه ها بود و این از وظایف بزرگ فرهیختگان و دانشوران است.

سمیعی گفت: با افکار سالم و با تمرکز حواس است که دانشگاهیان ما می توانند روز به روز بر دانش و ارتقای علمی خود بیفزایند و در سایه این امر، مردم و جامعه از علم بهتر بهره مند می شوند.

در این مراسم، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و مرکز علوم اعصاب هانوفر آلمان با حضور نمایندگان دو طرف، تفاهمنامه همکاری امضاء کردند.

همچنین در این آیین تعدادی از پزشکان باسابقه و فرهختگان علمی استان یزد مورد تجلیل قرار گرفتند