معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تاکنون 300 شرکت دانش بنیان تایید صلاحیت شده‌اند و ما باید از محصولات این شرکت ها در آینده با ارائه تسهیلاتی استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری  در اختتامیه اولین نمایشگاه فناوری های نوین مدیریت شهری با رویکرد شهر پایدار و شهر آینده گفت: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان از اتفاقات مهمی است که در هشت ماهه اخیر در جهت استفاده از پتانسیل شرکت های دانش بنیان ایجاد شده است. سطح این قانون پیشرفته از سطح متوسط سهم ما از یک اقتصاد دانش بنیان بالاتر است.

وی عنوان کرد: وقتی فردی در دانشگاه کار فناورانه ای دارد باید مورد حمایت دولت قرار گیرند و از تسهیلاتی مانند معافیت های گمرکی و ... استفاده کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تاکنون 300 شرکت دانش بنیان تایید صلاحیت شده اند و این شرکت ها باید برای تجاری سازی محصولاتشان با مشخص شدن مرز دانش به ارائه خدمات به مردم بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: در این دولت می خواهیم از شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم. در واقع ما پولی از دولت نمی گیریم یعنی شرکت ها در قبال وامی که دولت در اختیارشان قرار می دهد باید محصول ارائه دهند.

ستاری با بیان اینکه در اجرای برنامه ها هم مشکلاتی داریم که باید رفع شوند، گفت: با توجه به اینکه ارگان ها باید به صورت هماهنگ با هم فعالیت کنند، معاونت علمی و فناوری هم می تواند بین ارگان ها رابطه ایجاد کند، خیلی سریع تصمیم گیری کند، با ارتباطات با شرکت ها و ارگان ها به آنها تسهیلاتی ببخشد و  شرکت های دانش بنیان هم برای رفع نیازهای کشور به تولید محصول بپردازند.

وی با بیان اینکه ما در حوزه شهر تهران خیلی کارها داریم و تا الان کوتاهی کردیم، گفت: ما باید بتوانیم فضایی برای توسعه فناوری از طریق شرکت های دانش بنیان ایجاد کنیم و امیدوار هستیم بتوانیم از پتانسیل چنین نمایشگاههایی با شرکت های دانش بنیان حاضر در آنها استفاده کنیم و به مدیریت شهری برسیم.

ستاری با اشاره به اینکه پارک های فناوری باید در داخل شهر فعالیت کنند گفت: هیچ فاصله ای بین ما و پارک ها نباید باشد و پارک ها باید در داخل شهر حضور داشته باشند و دسترسی به آنها راحت تر صورت گیرد.