ورزشگاه "فونته‌نوا" شهر سالوادور میزبان آخرین دیدار تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل است، ورزشگاهی که در آوریل سال 2013 توسط "دیلما روسف" رئیس جمهور برزیل درحالی افتتاح شد که او کفش‌هایش را در آورد تا به توپ ضربه بزند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، تیم‌های ملی فوتبال ایران و بوسنی و هرزگوین درحالی ساعت 20:30 دقیقه فردا چهارشنبه برابر هم به میدان می‌روند و آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل را انجام می‌دهند که طبق برنامه اعلام شده، این رقابت سرنوشت‌ساز برای شاگردان کی‌روش در ورزشگاه "فونته‌نوا" شهر سالوادور برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، کار ساخت این ورزشگاه که تحت اجاره به باشگاه‌های "باهیا" و "ویتوریا" است، از سال 2010 و برای میزبانی جام جهانی آغاز شد و روز 7 آوریل سال 2013 بصورت رسمی، آنهم توسط "دیلما روسف" رئیس جمهور برزیل افتتاح شد. گنجایش این ورزشگاه 55 هزار نفر است که با هزینه‌ای بالغ بر 591 میلیون و 70 هزار دلار ساخته شد. مساحت زمین فوتبال آن نیز 105 در 68 متر بوده که از نظر فیفا کاملا استاندارد است.

در مطلب زیر گزارشی از مراحل ساخت، ویژگی‌ها و تصاویر جذاب ورزشگاه "فونته‌نوا" شهر سالوادور که میزبان بازی ایران و بوسنی در جام جهانی 2014 برزیل است را مشاهده می‌کنید:

نمایی از ورزشگاه فونته نوا در مرکز شهر سالوادور

برزیلی‌ها در سه سال این ورزشگاه را احداث کردند

رودخانه اطراف این ورزشگاه جذابیت‌های خاصی برای مهمانان خارجی‌ خواهد داشت

"دیلما روسف" رئیس جمهور برزیل کفش‌هایش را در آورد و در مراسم افتتاحیه این ورزشگاه به توپ ضربه زد

نمای درونی ورزشگاه فونته نوا در روزهای پایانی آماده‌سازی

برزیلی‌ها در شب مراسم افتتاح این ورزشگاه جشن بزرگی برپا کرده بودند

ورزشگاه فونته نووا هم در مرکز شهر سالوادور احداث شده تا دسترسی به آن آسان باشد

این تصویر هوایی به خوبی موقعیت ورزشگاه را نشان می‌دهد

جشن برزیلی‌ها قبل از شروع بازی در ورزشگاه فونته نووا

شادی هواداران محلی پیش از شروع یکی از بازی‌ها

درگیری‌ها به خاطر گرانی حمل و نقل در خیابان‌های اطراف این ورزشگاه هم به چشم می‌آمد