بازی فوتبال ایران و آرژانتین بازتاب گسترده ای در فضای مجازی به همراه داشته است به نحوی که بررسی ها از ایجاد 5میلیون و چهارصد هزار توئیت در شبکه اجتماعی توئیتر فارسی حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2014 ، عصر روز شنبه در مقابل تیمی قرار گرفت که حتی اعضای نشسته بر نیمکت ذخیره آن نیز از ستارگان جهان بودند؛ از چند روز قبل از بازی ایران و آرژانتین، کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران که تنها به یک بازی زیبا دل‌خوش کرده بودند و توقعی برای برنده شدن در این رویداد نداشتند فعالیت گسترده ای را برای حمایت از تیم ملی کشورمان آغاز کردند.

بازی تیم‌های ملی ایران و آرژانتین در دور مقدماتی جام‌حهانی 2014 با گل دقیقه 91 لیونل مسی؛ یک بر صفر به نفع آرژانتین به پایان رسید که از نگاه تماشاگران این بازی، این یک شکست نبود و تمامی ایرانیان از بازی زیبای بازیکنان تیم ملی ایران در مقابل آرژانتین پرستاره به هیجان آمدند و این موضوع را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

براساس تحلیل های به عمل آمده، سهم محتوای منتشر شده در زمینه بازی ایران آرژانتین در وب چشمگیر است.

در شبکه اجتماعی توییتر فارسی 5 میلیون و چهارصد هزار توئیت با هشتگ‌های #IRN و #ARG در زمان بازی این دو تیم منتشر شده است.

در همین حال سهم محتوای منتشر شده توسط کاربران فارسی زبان توئیتر یک میلیون و 950 هزار توئیت درباره بازی تیم‌های ملی ایران و آرژانتین بوده است.

البته تولید محتوای کاربران فارسی زبان رسانه‌های اجتماعی تنها در زمان انجام بازی نبوده‌ است و از چندین روز قبل کاربران درباره این بازی به صحبت پرداخته‌اند و همچنان نیز تولید و اشتراک گذاری مطالب در این زمینه ادامه دارد.

نمودار فراوانی محتوای منتشر شده در زمانی بازی این دو تیم

 

نمودار فراوانی محتوای منتشر شده درباره بازی دو تیم ایران و آرژانتین در بازه زمانی 2 هفته قبل از این بازی