وزیر نفت از نیاز وزارت نفت به 10 خانواده کالاهای اساسی خبر داد و گفت: در این زمینه شرکتهای دانش بنیان می‌توانند به وزارت نفت کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری، بیژن زنگنه امروز در بازدید از پارک علم و فناوری پردیس و نشستی با مدیران شرکتهای دانش بنیان این پارک با بیان این که 10 خانواده اساسی کالا که از اولویتهای وزارت نفت می‌باشد مورد شناسایی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: در نظر داریم با همکاری شرکتهای دانش بنیان طی دو سال آینده این کالاها را در کشور تولید کنیم.

وی افزود: در واقع اولویتهای وزارت نفت در حوزه ساخت کالا و تجهیزات شناسایی شده است و درنظر است که فهرست این تجهیزات بر روی سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گیرد تا شرکتها بتواند در این حوزه‌ها اقدام به ساخت تجهیزات داخلی نماید.

وزیر نفت همچنین اعلام کرد این بخش نیازمند یکسری سامانه‌های کوچک نیز هست که پس از تهیه ده گروه کالایی ذکر شده در مراحل بعدی به سراغ تهیه آنها نیز خواهد رفت.

وی افزود: تجربه صنعت کشور نشان داده است که کالاهایی که ساخت آنها در داخل به تصویب رسیده است از خارج از کشور دیگر وارد نمی‌شود و در واقع کشور از توان داخلی استفاده می‌کند.

وزیر نفت با تاکید بر این که ما در این حوزه از تولید و ظرفیت داخلی حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: در این زمینه باید مراقب باشیم که بخش خصوصی سرمان را کلاه نگذارد که برای جلوگیری از این نوع مشکلات خود باید مدیریت‌های لازم را داشته باشیم.

زنگنه با تاکید بر این که شرکتهای دانش بنیان باید همیشه به نحوی عمل کنند که کیفیت کار خود را ارتقاء بخشند گفت: درست است که در حال حاضر ما در تحریم هستیم اما در مراحل بعد باید با بازارهای خارجی جهت ارتقاء محصولات خود در ارتباط باشیم.