گرما با رسیدن فصل تابستان آغاز شده و برای برخی از اشخاص نیز غیر قابل تحمل می شود. مخترعان به دنبال ساخت وسایلی هستند تا بتوانند با استفاده از تکنولوژی گرمای هوای را کاهش دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، آیا جز سیستم های خنک کننده ای مانند کولرهای آبی و گازی، پنکه و ایرکاندیشن با سیستم های خنک کننده دیگری آشنایی دارید؟

در این مطلب به جدیدترین و همینطور برترین سیستم های خنک کننده می پردازیم:

* دایسون، دستگاه خنک کننده خلاقانه

یکی از دستگاه های خنک کننده و خلاقانه ای است که شباهتی به پنکه دارد اما فاقد پره های بزرگ است و از قدرت چشمگیری در تهویه هوا و همینطو
ر خنک کردن فضا برخوردار است.

 

 


 


* فن مخصوص تشک تخت خواب

برخی از اتاق خواب ها فاقد دریچه های کولر یا ایرکاندیشن هستند به همین دلیل شما را مجبور می کنند تا به دستگاه های خنک کننده ای مانند پنکه روی ببرید یا برخی از اشخاص به شدت گرمایی هستند. اکنون فن خنک کننده مخصوص تشک تختخواب ساخته شده است. در ضمن، ارتفاع و درجه خنک کنندگی این تشک نیز قابل تنظیم است.


 

* جیب هایی ویژه برای افراد گرمایی

چندی پیش، لباس هایی در ژاپن طراحی شده بودند که به دلیل بافت بخصوص خود نه تنها گرما را نگه نمی داشتند بلکه خنک شدن مصرف کننده را نیز در برداشتند. به دلیل استقبال بی نظیر مصرف کنندگان از این لباس، ژاپنی ها کت های ویژه ای را طراحی کرده اند که از قابلیت حمل یخ برخوردارند. این کیسه یخ نه جیب شما را خیس می کند و نه سریع آب می شود. مصرف کنندگان یک روز کامل را می توانند از این کیسه یخ استفاده کنند و زمانی که به منزل بازگشتند، کیسه یخ را برای یخ بستن مجدد داخل یخچال قرار دهند.


 

 

* پد خنک کننده قابل حمل

گرمای باطری لپ تاپ در یک روز گرم تابستانی می تواند برای برخی از افراد آزار دهنده و کلافه کننده باشد. اکنون با دستگاه خنک کننده ای که به لپ تاپ وصل می شود نه تنها دست ها و مچ دست شما خنک می شوند بلکه هوای اطراف نیز تا حدی گردش پیدا می کند.




 


 

* موس جادویی

این موس جادویی مجهز به فن و دستگاه خنک کننده ای است که دستان شما را همیشه خنک نگه داشته و با تمام پی.سی یا لپ تاپ ها نیز سازگار است.

 


 

* کوسن های خنک کننده

کوسن های خنک کننده را می توانید روی صندلی ماشین، صندلی محل کارتان، مبل منزل و .... استفاده کرده و گرمای کمتری را احساس کنید.