نخستین شماره ماهنامه خبری،علمی، آموزشی و تحلیلی بنیاد ملی نخبگان در دوره جدید منتشر شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در نخستین شماره سرآمد در دولت تدبیر و امید، گفتارهایی از دکتر سهراب پور، عباس سلیمی نمین، فریدون مجلسی، صادق زیبا کلام، جمشید پژوهان ، محمد علی نجفی، جلال خوشچهره، سید احمد محیط طباطبایی، ابولحسن ریاضی، اسماعیل کهرم به همراه گفتگو با دکتر ناصر اقدمی رئیس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان، فاطمه مقیمی کارآفرین نمونه جهان اسلام و برادران صفاریان پور آمده است.

همچنین در این شماره گزارشی از بحران کم آبی در قالب گفتارهایی از صاحب نظران این حوزه، نشست فراکسیون نوآوران و مخترعان مجلس با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، گزارشی از موانع حضور نخبگان در عرصه های اجتماعی ، دیدار رئیس بنیاد ملی نخبگان با برگزیدگان المپیادهای علمی و رتبه های برتر کنکور  آمده است.

سرمقاله ششمین شماره متوالی و نخستین شماره در دوره جدید ماهنامه سرآمد به قلم دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، با عنوان « برای ماندن نخبگان چه باید کرد؟ » منتشر شده است.

در ابتدای این سرمقاله آمده است:«به گذشته می اندیشم به سال های دور دانشجویی، دغدغه هایی شبیه دلواپسی های دانشجویان ممتاز دانشگاه صنعتی شریف امروز.« بمانیم یا برویم؟» این سوال مشترک دو نسل دیروز و امروز این دانشگاه است.»

دکتر ستای در ادامه سرمقاله با مقایسه امکاتات و و پیشرفت های وضعیت گذشته و فعلی کشور خاطر نشان شده است: « اکنون بسیاری از زیرساخت ها د رکشور تغییر کرده است بنیاد ملی نخبگان داریم.معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داریم.  طرح ها و لوایح بسیاری در حوزه علم و فناوری تصویب و ابلاغ شده است.راس نظام نگاه ویژه به پیشرفت علم در کشور دارد و اقتصاد دانش بنیان و تجاری سازی فناوری در حال فرهنگ شدن است.شرکت های دانش بینان در حال توسعه اند.»

وی همچنین خاطرنشان کرده است:« از حدود 8 ماه پیش که مسوولیت بنیاد نخبگان را بر عهده گرفتم تلاش بر این بود تا برای بنیاد ملی نخبگان تعریف و جایگاهی برای فضای معاونت علمی مشخص شود. با این کار دامنه شناسایی نخبگان در آیین نامه های جدید گسترش می یاید و شمول مختصات این جامعه وسیع تر می شود. از این پس تمرکز ما بر روی توانمندسازی نخبگان و استعدادهای برتر خواهد بود.»

دکتر ستاری در ادامه با طرح پرسشی از نخبگان با این عنوان که با «مهاجرت همه مشکلات حل می شود؟» تاکید می کند:« من به عنوان دانشجوی دیروز دانشگاه صنعتی شریف می گویم «نه». به همین خاطر است که تلاش می کنم بیشترین امکانات در بنیاد ملی نخبگان برایشان فراهم شود تا نگاهی به آن سوی مرزها دوخته نشود.»

خاطر نشان می شود، این نشریه به صاحب امتیازی بنیاد ملی نخبگان و مدیر مسوولی دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان و سردبیری پرویز کرمی، مشاور رسانه ای و ارتباطات رئیس بنیاد ملی نخبگان، منتشر می شود.