یک نوت بوک دو حالته با چرخش 300 درجه در دو حالت کلاسیک لپ تاپ و حالت ایستاده و با صفحه نمایش Full HD وارد بازار ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، کمپانی لنوو نوت بوک Flex 2 را  با پردازنده نسل چهارم اینتل، کارت گرافیک 4 گیگابایتی و صفحه نمایش Full HD عرضه کرد که این محصول هم اکنون وارد بازار ایران شده است.

Flex 2 یک نوت بوک با چرخش 300 درجه در دو حالت کلاسیک لپ تاپ و حالت ایستاده است که زمانی که کاربر در حال تایپ و کار روی آفیس و اسناد است و به کیبورد نیاز دارد می تواند از حالت کلاسیک لپ تاپ (Laptop Mode) استفاده کند و در عین حال از صفحه نمایش لمسی نیز بهره ببرد؛ در همین حال زمانی که کاربر روی نرم افزارهای لمسی کار می کند یا در حال تماشای عکس و فیلم است می تواند صفحه نمایش Flex 2 را 300 درجه برگرداند و دستگاه را به صورت ایستاده (Stand Mode) استفاده کند.

کاربران می توانند از صفحه لمسی سیستم عامل ویندوز 8.1 در هر دو حالت صفحه نمایش لمسی با پشتیبانی از 10 انگشت بهره مند شوند.

دارا بودن اپتیکال درایو، صفحه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت Full HD و رزولوشن 1920x1080 از دیگر ویژگیهای این محصول است.

این نوت بوک دارای پردازنده نسل چهارم اینتل - Core i7-4510U - به همراه چهار گیگابایت کارت گرافیک نسل هشتم انویدیا - Geforce GT840M - است؛ همچنین از دیگر مشخصات فنی Flex 2 می توان به 8 گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات اشاره کرد.

این نوت بوک لنوو حدود 3 میلیون تومان با گارانتی آوات قیمت داده می شود که به صفحه کلید AccuType با نور پس زمینه مجهز شده و این کیبورد ارگونومیک تایپ را آسان و خطا را در تایپ تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

Flex 2 دارای تاچ پد چند لمسی و چند منظوره و نیز مجهز به اسپیکر استریو است که به نسخه دوم فناوری Dolby Advance Audio مجهز شده و کاربران می توانند صدای فیلم، بازی و موسیقی را با کیفیت بهتری دریافت کنند.

 

نگاهی به ایسر R7  با نمایشگر معلق در مقایسه با Flex 2
 
در مقایسه با Flex 2 می توان به لپ تاپ لمسی R7 با قابلیت حرکت نمایشگر در زوایای مختلف اشاره کرد که محصول شرکت ایسر است و اواخر سال گذشته وارد بازار ایران شده است.

لپ تاپ Aspire R7 کمپانی ایسر – Acer – قادر است به دلیل داشتن یک لولای خاص که Ezel نام دارد بر روی صفحه نمایش خود در فرم های مختلف استفاده شود؛ این ویژگی همراه با لمسی بودن صفحه نمایش، امکان تایپ کردن راحت تر را برای کاربر فراهم می کند.

در طراحی ایسر R7 چهار حالت مختلف کاربردی مورد توجه قرار گرفته که علاوه بر شکل سنتی نوت‌بوک‌ها، نمایشگر می‌تواند در بالای کیبورد با زاویه‌های مختلف حرکت داشته باشد. ایسر شیوه استفاده از نمایشگر در این مدل را تحت عنوان یک فناوری به ثبت رسانده است.

این فناوری سه مزیت عمده را برای R7 همراه داشته که شامل استفاده از نمایشگر در حالت معلق بدون اخلال در موقعیت آن به همراه انتقال تصاویر Full HD از محل لولا و همچنین سهولت استفاده و بازگشایی آسان دستگاه است.

این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد تا صفحه نمایش را به هر نحوی که دوست دارد تنظیم کند؛ به نحوی که قسمت زیرین صفحه نمایش را جدا کرده و از R7 به عنوان یک کامپیوتر رومیزی All-in-One استفاده کند یا اینکه می‌تواند صفحه نمایش را تا کرده و از آن به عنوان یک تبلت استفاده کند؛ در این میان وزن زیاد این دستگاه از جمله معایبی است که از آن نام برده می شود چرا که Aspire R7 حدود 2.4 کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل نمی توان به مدت زیاد به عنوان یک تبلت از آن استفاده کرد چرا که باعث خستگی دست خواهد شد. البته قسمتی از این وزن زیاد به دلیل بدنه یکپارچه آلومینیومی دستگاه است.

تفاوت دیگر این دستگاه با مدلهای مشابه تاچ پد آن است که برخلاف تمامی لپ تاپ‌ها، تاچ پد این دستگاه در قسمت بالایی کیبورد قرار دارد؛ یعنی هنگامی که کاربر از تاچ پد استفاده می‌کند، مچ دست وی بر روی کلیدهای کیبورد قرار می‌گیرد و با لمس طبیعی کلیدها بر اساس موقعیت بدن، نیازی به بالا نگهداشتن بازوها نیست؛ کیبورد R7 به نور پس زمینه مجهز است.

مدل Aspire R7 از ویندوز 8 بهره می برد و نمایشگر لمسی آن 15.6 اینچی است و کیفیت پخش تصاویر در استاندارد Full HD با وضوح 1080*1920 پیکسل را دارد. این نمایشگر بطور همزمان 10 نقطه تماس را تشخیص می‌دهد.

توان پردازش در Acer Aspire R7 از طریق یک پردازنده Core i5 و تراشه گرافیکی جیفورس GT750m تامین می‌شود. پردازنده این دستگاه از نوع دوهسته‌ای است و در فرکانس پایه 1.8 گیگاهرتز اجرا می‌شود. بخش گرافیکی این مدل علاوه بر اجرای بازی‌ها می‌تواند در پردازش‌های سیستمی خصوصا برای اجرای نرم‌افزارهای حرفه‌ای، عملکرد کلی دستگاه را افزایش دهد.

حافظه R7 از 6 گیگابایت رم DDR3 تشکیل شده که در کنار هاردیسک 500 گیگابایتی آن قرار گرفته است؛ این لپ تاپ هم حدود 3.5 میلیون تومان قیمت داده می شود.