یادگیری زبان خارجی از دغدغه‌های مردم جهان برای آشنایی با تمدن ها و فرهنگ های مختلف است و راههای زیادی برای این کار ایجاد شده که جدیدترین آنها خوردن یک قرص کامپیوتری برای یادگیری زبان خارجی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، نیکلاس نگروپونته موسس لابراتوار مدیای دانشگاه ام.آی.تی در شوی اخیر TED ضمن نمایش جزییات طرح خود نشان داد که با استفاده از قرص کامپیوتری می توان آموزش زبان خارجی را انجام داد. وی گفت با قرار دادن اطلاعات روی تراشه قابل هضمی که جذب خون می شود می توان اطلاعات را وارد بدن کرده و انسان اطلاعاتی را که از طریق یادگیری بدست می آورد را از طریق قرص هضم شده کسب می کند.

وی در سخنرانی خود یادآور شد ده سال پیش از روزی سخن گفت که می توان اطلاعات را بلعید و از آن استفاده کرد و حالا زمان آن فرارسیده است که این جنبش فناورانه توسعه یابد.

به گفته نگروپونته دانش و آنچه دیتای پالایش یافته نامیده می شود را می توان به صورت قرص درآورد و پس از بلعیدن، وارد سیستم خون انسان شده  و سپس آگاه تر و با اطلاعات کامل شود.

موسس لابراتوار مدیای ام آی تی در کنفرانس TED که ایده‌های خلاقانه در ان مطرح می شود پیش بینی کرد که تا 30 سال آینده قرص‌های اطلاعاتی جنبه عادی و فراگیر در دنیا پیدا کند و امری طبیعی شود.