در هفته اخیر، محصولات و تکنولوژی های جدیدی روانه بازار شدند که برخی از آنها مانند دستیار صوتی بلک بری یا اختراع جدید مایکروسافت برای نابینایان جزء برترین های هفته نام گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، تکنولوژی های برتر جهانی هفته اخیر در حوزه علم و فناوری را مشاهده کنید:


*دستیار صوتی بلک بری
بلک بری در ابتکاری جدید از دستیار صوتی پرده برداری کرده تا از رقبای خود باز نماند. اکنون بلک بری پس از اپل، گوگل و مایکروسافت از دستیار صوتی خود پرده برداری کرده است. نسخه 10.3 بلک بری مجهز به دستیار صوتی خواهد بود. این دستیار صوتی می تواند کارهای ابتدایی و ساده ای مانند بررسی ایمیل، تقویم گوشی یا حتی دریافت پیغام های صوتی و تبدیل آنها به پیغام متنی را انجام می دهد.


ابتکار جالب گوگل

اکثر کاربرانی که از گوشی های تلفن همراه خود برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند معمولا در باز کردن فلش های صفحه های اینترنتی مشکل داشته و گوشی های آنها قادر به خواندن صفحات فلش دار، نبودند. اما چگونه می توان فهمید که در داخل یک صفحه فلش وجود دارد یا خیر؟ اکنون گوگل با استفاده از یک فناوری جدید به تمامی کاربرانی که با تلفن های همراه خود وارد سایت های اینترنتی می شوند این امکان را می دهد تا بتوانند بدون اینکه وارد سایت های مختلف شوند و زمان خود را از دست بدهند با کمک آیکونی که در کنار سایت ها اضافه می شود از وجود یا نبود فلش در صفحه مطلع شوند.

ساعتی کوچک اما جهانی
ساعت تمام شهرها و کشورهای روی کره زمین یکسان نیستند. اما چگونه می توان از ساعت مختلف نقاط دور یا نزدیک محل اقامت خود آگاه شد؟ معمولا برای اطلاع از ساعت شهرهای دیگر به اینترنت رجوع می کنیم اما مخترع کره جنوبی ساعت جذاب و کوچکی را ساخته که در عین کوچک بودن دارای قابلیت های بسیاری است و می تواند ساعت تمام نقاط روی کره زمین را به شما نشان دهد.
 

اختراع جدید مایکروسافت برای نابینایان
مایکروسافت در حال طراحی فناوری پوشیدنی جدیدنی است تا نابینایان با کمک سیگنال های هدبندی که روی سرشان نصب می شود بتوانند جهت یابی کنند برای مثال در هنگامی که مانعی در برابر آنها قرار دارد یا برای پیدا کردن در ورودی فروشگاه ها و ...

نظرات