کارخانه آلمانی سازنده خودروهای BMW به دنبال خرید باتری های میلیارد یورویی سامسونگ SDI است تا با نصب باتری ها، خودروهای الکتریکی متفاوتی را روانه بازار کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سامسونگ SDI از عقد قرار دادی به ارزش چندین میلیارد یورو با شرکت خودرو سازی بی.ام.و خبر داده است. اخیرا سامسونگ SDI پژوهش های متنوعی را بر سطوح مختلف فناوری هیبریدی انجام داده که در آینده ای نه چندان دور می تواند در خودروهای غیر هیبریدی نیز استفاده شود. باتری لیتیومی یونی جدید در خودروهای برقی حداقل 20 الی 25 درصد نسبت به باتری های هیبریدی قبلی کوچکتر بوده و حدودا سه برابر انرژی بیشتری را تولید می کند. سامسونگ SDI بر باطری خودروها متمرکز شده تا به این صنعت خودروسازی کمک کند.

در روزهای گذشته، مسئولان کارخانه BMW خبر از نصب و استفاده از باتری ویژه ای در خودروهای ساخت این کارخانه داده بودند که به مراتب برتر از سایر خودروهای الکتریکی بوده و می تواند در خودروهایی با مدل i3 و i8 نیز استفاده شود.

BMW i3

خودروهای i3 دارای ظاهر متفاوتی نسبت به سایر خودروهای بی.ام.و هستند. برای مثال، از ظاهر پنچره ای و خطوط عمودی و راه راه که نشان از خودروهای بی.ام.و است، در این خودروها خبری نیست.


 

تفاوت دیگر در رنگ یکپارچه کاپوت، سقف و درب عقبی بوده که تماما مشکی است. درون این خودرو نیز کاملا نسبت به خودروهای قبلی متفاوت است، از صفحه کیلومتر خودرو تا داشبورد ماشین و غیره.. این خودرو مجهز به موتور الکتریکی است.


BMW i8

i8 نیز ترکیبی از خودروی i3 بوده اما با تفاوت های ظاهری، وزن، سرعت، سیستم های فنی و غیره. این خودرو نیز هیبریدی است.


BMW در سال های اخیر تبدیل به رقیب اصلی برای خودروهای تسلا Tesla شده است.(تسلا موتورز، شرکت خودرو سازی امریکایی است که در تولید و همینطور تامین قطعات مورد نیاز خودروها و ترن های برقی فعالیت دارد).

بی.ام.و تاکنون بیش از 5.400 خودرو از مدل خودروهای الکتریکی i3 را تنها در نیمه اول فصل سال فروخته است. خودروی اسپرت جدیدi8 نیز از غافله باز نمانده و از ماه ژوئن با استقبال چشمگیری مواجه شده است.