در ماه های اخیر، اخباری مبنی بر حکم دادگاهی برای ضبط دامنه های اینترنتی "دات.آی.آر" ایران منتشر شده بود که اکنون با جواب منفی آیکان در رابطه با مصادره دامنه ها پاسخ داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، آیکان، یکی از سازمان های بین المللی است که مدیریت شبکه جهانی وب یا "www" را بر عهده دارد و در واشنگتن واقع شده است. پس از حکم دادگاهی در امریکا مبنی بر ضبط تمامی دامنه های اینترنتی ایرانی با پسوند "آی. آر" جنجال عظیمی در حوزه آی تی و تکنولوژی برپا شد که اکنون با پاسخ و حکم   آیکان مواجه شده است.

آیکان روز گذشته در پاسخ به دادگاه امریکا مبنی بر مسدود کردن دامنه های ایرانی و همینطور درخواست های مکرر رژیم صهیونیستی در رابطه با این پرونده گفت:" دامنه های اینترنتی، دارایی اشخاص نیست که قابل مصادره باشند."

"جان جفری"، مشاور عمومی آیکان در این رابطه و در پاسخ به مقامات دادگاه فدرال افزود: "دامنه های سایت ها، بخشی از یک اینترنت واحد جهانی محسوب می شوند که آیکان همانند یک محافظ در حفظ و نگهداری آنها تلاش می کند نه مسدود کردن آنها."

در ادامه این گزارش آمده است: "حتی اگر دامنه ها جزو دارایی اشخاص نیز محسوب می شدند، دامنه های اینترنتی را تنها به دلایل سیاسی و مورد علاقه دولتمردان نمی توان حذف کرد، زیرا بسیاری از دامنه ها مربوط به سازمان های خیریه یا اشخاص حقیقی هستند."

گفته می شود علاوه بر دامنه های ایران، دامنه های اینترنتی سوریه و کره شمالی نیز باید از سوی آیکان حذف می شدند اما این حکم در پاسخ به ضبط دامنه های سه کشور صدق می کند.