سیستم نگهداری هوشمند اسناد با 41 ویژگی منحصر به فرد، در ایران به تولید رسید با کمک این سیستم که محققان پارک فناوری پردیس به دانش فنی آن دست یافتند، از فاسد شدن اسناد و نسخ خطی جلوگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پویاخادمیان- مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده سیستم نگهداری هوشمند اسناد و کالا ها گفت: سیستم نگهداری اسناد که به صورت هوشمند عمل می کند می تواند اسناد، اجسام و کالاهای نیازمند به شرایط خاص را نگهداری کند.

وی عنوان کرد: این سیستم علاوه بر نگهداری هوشمند می تواند عملیاتی خاص را با برنامه ریزی قبلی بر روی کالای مورد نظر انجام دهد تا اسناد و یا کالا به خوبی در آن نگهداری شوند.

خادمیان گفت: کاربرد سیستم هوشمند نگهداری اسناد در خدمات نظامی، نگهداری نسخ خطی، نگهداری اسناد شهرداری، داروسازی، شرکت های پتروشیمی و بسیاری از ارگان های دیگر است.

وی با بیان اینکه ایران جزء هفتمین کشوری است که سیستم هوشمند نگهداری اسناد و کالا ها را تولید می کند، اظهار داشت: این دستگاه از زمان قبل از انقلاب جزءکالاهای وارداتی کشور محسوب می شده که اکنون توسط محققان در کشور به تولید انبوه و تجاری سازی این دستگاه رسیده است.

خادمیان با اشاره به اینکه ایده ساخت  سیستم هوشمند نگهداری اسناد از سوی نهاد ریاست جمهوری بوده است، توضیح داد: از تعمیر سیستم های وارداتی نگهداری هوشمند اسناد و تحریم ها در ایران به  فکر دستیابی به دانش فنی تولید سیستم های هوشمند نگهداری اسناد و کالا ها افتادیم.

وی با بیان اینکه کشور ما در تجاری سازی عقب است، افزود: هنوز هم این سیستم با وجود تولید و بومی سازی در کشور، جزءاقلام وارداتی کشور محسوب می شود و در تلاشیم تا جلوی واردات را بگیریم و از تولیدات خود در این عرصه استفاده کنیم چرا که از صرفه جویی ارزی بالایی برخوردار خواهد بود.

خادمیان خاطر نشان کرد: تولید سیستم هوشمند نگهداری اسناد در کشور در حدود یک سوم قیمت کالای خارجی در کشور به فروش می رود.

وی با بیان اینکه از ابتدا تولید سیستم هوشمند نگهداری اسناد با هدف صادرات شکل گرفته، گفت: در قدم اول ساخت سیستم هوشمند نگهداری اسناد مهندسی معکوس بوده ولی در گام بعدی در بحث الکترونیک و طراحی دستگاه با تکنولوژی به روز توسط خودمان در کشور تولید شد به طوریکه اکنون دانش فنی تولید این سیستم را به طور کامل در دست داریم.

یکی از مجریان این طرح از فواید استفاده از سیستم نگهداری هوشمند در نگهداری نسخ خطی خبر داد و افزود: این سیستم می تواند با دما و رطوبت خاص و چرخش، از فرسوده شدن این نسخ جلوگیری کند.

خادمیان با اشاره به اینکه سیستم هوشمند نگهداری اسناد، با 41 ویژگی منحصر به فرد در پارک فناوری پردیس، تولید شده است، گفت: سیستم هوشمند نگهداری اسناد به صورت چرخ و فلکی کار می کند و تقریبا با طول 2.6و عرض 115 سانتی متری و ارتفاع متفاوت به نگهداری اسناد با برنامه ریزی خاص بپردازد.