استاد ایرانی دانشگاه ام.آی.تی امریکا توانست جایزه "موسسه امریکایی مهندسان شیمی  AIChE" در حوزه نانو  را از آن خود کند تا جوان ترین محقق در سال 2014 میلادی نیز نام بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پرفسور علی خادم حسینی در سال 1355 در تهران متولد شده و در سال 2005 میلادی، مدرک دکترای خود را در رشته مهندسی زیستی اخذ کرد. وی برای نخستین بار در جهان موفق به ساخت اندام بیولوژیکی انسان مانند قلب به کمک مهندسی بافت شد.

چندی پیش نیز وی به همراه 2 محقق دیگر ایرانی، موفق به دریافت جایزه ملی "بلاواتنیک" امریکا شدند. اکنون این پرفسور پرآوازه ایرانی باز هم به افتخارات خود افزوده و  از سوی موسسه امریکایی مهندسان شیمی (American Institute of Chemical Engineers (AIChE در سال 2014 میلادی به عنوان محقق جوان برتر در حوزه علوم نانو و مهندسی شیمی انتخاب شده است.

این جایزه هر ساله به محققان یا دانشمندانی اعطا می شود که فعالیت های شاخص و مهمی را در رشته نانو تکنولوژی یا مهندسی بافت انجام داده باشند. 

این موسسه امریکایی، تنها موسسه پیشرو مهندسی شیمی و نانو تکنولوژی در جهان محسوب می شود که بیش از 45000 نفر از صد کشور جهان در آن عضو هستند.