آسمانخراش جدید دو سطح شیب‌دار (رمپ) در هم تنیده را که به صورت مارپیچ بالا می‌روند، جایگزین راه‌پله کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، شرکت Sure Architecture که دفتر آن در پکن است، با طراحی این سازه مفهومی نشان داده چگونه ساختمان‌ها می‌توانند لزوما از سطوح جداکننده سنتی استفاده نکنند. در واقع، طرح Endless City in Height ایجاد فاصله بین ساختمان‌ها را از بین می‌برد.

علاوه بر ابزاری برای بالارفتن و پایین‌آمدن کاربران از ساختمان، رمپ‌های متحرک با پل‌هایی به یکدیگر متصل شده‌اند و این امر امکان دسترسی به تمامی ساختمان را فراهم می‌کند. گفته می‌شود خود سازه چنانچه دارای پیچ‌های با اندازه‌های نامنظم و متغیر باشد، محیط‌ها و فضاهای مختلف را در داخل ساختمان ایجاد می‌کند.

ساختمان مزبور می‌تواند یک مجموعه و سیستم غنی درست مانند یک شهر واقعی باشد و می‌توان آن را مجهز به خیابان‌های تجاری و مرتعش، فضاهای فناورانه و نوآورانه، پارک‌های بزرگ یا محیط‌های عمومی کرد. آسمانخراش را می‌توان به سالن کنفرانس، مکان‌های تبادل نظر پویا یا محیط‌های کاملا آرام و صمیمی مجهز کرد.

علاوه بر رمپ‌های مارپیچی‌اش، گفته می‌شود این ساختمان هدررفتن آب را با استفاده دوباره از آن در هر جا که لازم باشد، به حداقل می‌رساند. ساختمان همچنین روشنایی مصنوعی، تهویه و نیاز به خنک‌کنندگی را کاهش می‌دهد.

شش تیوب عمودی رمپ‌ها را پشتیبانی خواهند کرد و فضاهای حمل‌و‌نقل عمودی را برای افراد، انرژی، زباله، آب و عناصر فولادی ماژولار برای توسعه آسمانخراش ارائه می‌دهد.

این سازه مفهومی برای مکانی در لندن طراحی شده اما هنوز مشخص نشده این طرح به مرحله ساخت‌و‌ساز می‌رسد یا خیر.

انتهای پیام

آسمانخراش بدون پله

آسمانخراش بدون پله

آسمانخراش بدون پله

آسمانخراش بدون پله

آسمانخراش بدون پله

آسمانخراش بدون پله