معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: مردم حلاوت و شیرینی تولید علم را در زندگی خود احساس نمی‌کنند، زیرا روش ما غلط بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، منطقه کرمانشاه، دکتر سورنا ستاری در نشستی با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی استان کرمانشاه که روز دوشنبه در محل دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار کرد: از هر پروژه ای در دانشگاه‌ها که در جهت اشتغالزایی و حل مشکلات جامعه باشد، حمایت می کنیم.

وی با بیان این که دانشگاه‌ها باید بتوانند بخش عمده درآمد خود را از محل فروش فناوری تامین کنند، گفت: در دانشگاه های پیشرفته، 70 درصد درآمدها از این محل تامین می شود، اما در دانشگاه آزاد اسلامی که یک دانشگاه خصوصی است، 99 درصد درآمدها از محل شهریه و یک درصد دیگر نیز از محل فروش اموالش تامین می شود. اگرچه اخیرا رییس این دانشگاه تصمیم گرفته 10 تا 12 درصد درآمدها از محل فروش فناوری و اقتصاد دانش بنیان تامین شود.

ستاری با بیان اینکه در دانشگاه ها باید از اساتیدی که قرارداد پژوهشی با بخش صنعت دارند تقدیر ویژه شود، گفت: پیش بینی ما این است که با این روش 10 تا 15 درصد اساتید را وارد کار ارتباط صنعت با دانشگاه کنیم.

ستاری در ادامه با بیان اینکه تاکنون 600 شرکت دانش بنیان در کشور تایید صلاحیت شده اند و هر هفته نیز 30 تا 40 شرکت به این تعداد اضافه می شود، گفت: سهم استان کرمانشاه از این میزان بسیار ناچیز و تنها شش مورد است.

وی گفت: هدف از این سفر نیز بررسی این مشکل است که چرا شرکت های دانش بنیان استان کرمانشاه تایید صلاحیت نمی گیرند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور افزود: کرمانشاه بیش از 100 هزار دانشجو دارد که پایه های اصلی کار اقتصاد دانش بنیان هستند.

ستاری گفت: این وظیفه دانشگاه و دانشگاهیان است که مشکلات استان را درون استان حل کنند.