عسل طبیعی پروبیوتیک، نخستین محصول نوآورانه مرکز رشد خوشه فناوری‌های گز، شیرینی، شکلات و صنایع وابسته اصفهان وابسته به مرکز آموزش علمی‌کاربردی "عتیق و شرکت گز سکه"، تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، هسته فناوری فرا سکه، هسته­ دانش بنیان مستقر در مرکز رشد خوشه فناوری‌های گز، شیرینی، شکلات و صنایع وابسته تحت نظارت شبکه خوشه های فناوری و رشد دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

این هسته فناوری در تلاش است با افزایش سطح آگاهی عمومی، مصرف محصولات پروبیوتیک و فرا سودمند را افزایش دهد و امکان بهره­ برداری از فواید و منافع این دسته محصولات را برای همه دوستداران سلامتی به ارمغان آورد.

پروبیوتیک­ها در لغت به معنای " مفید برای زندگی" هستند. پروبیوتیک­ها میکروارگانیسم­های زنده­ای هستند که وقتی به اندازه کافی مصرف می­ شوند، تاثیرات خوب و مفیدی بر سلامت میزبان می­ گذارند.

این هسته بر روی سه محصول فرا سودمند با محوریت پروبیوتیک فعالیت کرده که می‌توان به عسل پروبیوتیک و شیرین کننده کم کالری پروبیوتیک اشاره کرد.

عسل پروبیوتیک (پرو شهد)

عسل به دلیل خواص درمانی و شفابخشی که دارد همچنین ارزش غذایی بالا و تمایل زیاد مردم به تناول آن، کاندید بسیار خوبی برای غنی سازی با باکتری‌های مفید پروبیوتیک محسوب می­ شود. ترکیب عسل طبیعی با باکتریهای درمان­گر پروبیوتیک محصول سلامت بخش منحصر بفردی را بوجود آورده است. عسل پروبیوتیک از جمله محصولات پروبیوتیک هسته فناوری فراسکه به شمار می آید که با باکتری مفید و فعال باسیلوس کواگولانس (لاکتوباسیلوس اسپوراژنز) غنی شده است.

این محصول علاوه بر ارزش تغذیه های پایه ای که دارد باعث تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود کارائی دستگاه گوارش، کاهش حساسیت، کاهش کلسترول، کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان و  افزایش ارزش تغذیه­ای می­ شود.

سایر مزایای استفاده از عسل پروبیوتیک

مصرف مداوم عسل پروبیوتیک (پرو شهد) به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید، این احساس از طریق بهبود سیستم گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن و ایجاد احساس شور و نشاط سلامت عمومی  به وجود می آید.

ضمن اینکه هیچ اثر جانبی شناخته شده‌ای از پروبیوتیک‌ها وجود ندارد. پروبیوتیک‌ها به بخشی از باکتریهای سالم که در دستگاه گوارش زندگی می کنند، تبدیل می‌شوند.

در هر گرم عسل پروبیوتیک (پرو شهد) میلیون‌ها باکتری مفید و زنده پروبیوتیک لاکتوباسیلوس اسپوراژنز که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است، وجود دارد. این باکتری­ها نقش مهمی در فرآیند جذب مواد مغذی، مبارزه با باکتری­های مضر، تقویت سیستم گوارشی سالم و ایجاد سیستم دفاعی قوی ایفا می­ کنند.