قائم‌مقام موسسه سرم‌سازی رازی از تولید 32 نوع واکسن در بخش‌های مختلف این موسسه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، همایون مهروانی  اظهار کرد: در حال حاضر 20 نوع واکسن دامی و 12 نوع واکسن انسانی در موسسه رازی تولید می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: قیمت اکثر این واکسن‌ها به نسبت نمونه‌های مشابه خارجی ارزان‌تراست، ولی از لحاظ کیفیت با آنها برابری می‌کند.

مهروانی افزود: با تولید سویه بومی انواع واکسن در موسسه رازی بسیاری از بیماری‌های دام در کشور به خوبی کنترل شده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود برخی تحریم‌ها در زمینه واردات مواد اولیه واکسن‌های تولیدی این موسسه اضافه کرد: هرچند این موسسه طی سال‌های گذشته با مشکلاتی در زمینه تحریم واردات مواد اولیه و برخی مشکلات ارزی مواجه بوده، اما همواره استفاده از مواد اولیه باکیفیت را مد نظرقرار داده است.

قائم مقام موسسه سرم‌سازی رازی یادآور شد: در حال حاضر 40 درصد از مواد اولیه تولیدات این موسسه از داخل کشور تامین و مابقی از سایر کشورها وارد می‌شود.

این مسؤول تاکید کرد: مواد اولیه وارداتی قبل از مصرف در آزمایشگاه‌های مجهز بررسی می‌شوند و در صورت تایید کیفیت برای ساخت واکسن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قائم مقام موسسه سرم سازی رازی افزود: تولید انواع واکسن در این موسسه از خروج ارز جلوگیری می‌کند و از این طریق سالانه به میزان 75 میلیون دلار به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

وی در پایان گفت: برخی از تولیدات این موسسه علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای همجوار نیز صادر می‌شود.