بر اساس گزارشات منتشر شده، ویندوز 9 تا یکی دو ماه آتی ؛ اواخر ماه سپتامبر یا اکتبر؛ به بازار فناوری ارائه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مایکروسافت هیچ گونه مانعی برای استفاده از این ویندوز قائل نشده و تمام مخاطبان و کاربران می توانند از این ویندوز استفاده کنند در صورتی که آنها قبول کنند این ویندوز هر ماه توسط مایکروسافت به صورت خودکار به روز می شود.

با وجود خبر انتشار ویندوز 9 تا ماه آتی مایکروسافت هنوز اطلاعات دقیقی از این ویندوز منتشر نکرده و به درستی مشخص نیست که چه تغییراتی در این ویندوز نسبت به ویندوز 8 یا 8.1 شکل گرفته است. اما نواقصی که در ویندوزهای قبلی وجود داشت از این ویندوز حذف شده اند.

نسخه ای که در سایت های مختلف منتشر شده، گویای این موضوع است که هم کاربران لمسی و هم کاربران دسک تاپ از این ویندوز راضی خواهند بود.

Threshold نسخه اولیه ویندوز 9 خواهد بود که پیش بینی می شود تکمیل شده این ویندوز در اوایل سال 2015 میلادی عرضه شود. باید منتظر عرضه سیستم عاملی با منوی ویندوز، کورتانا و بر اساس کلود باشیم.

مایکروسافت ویندوز 8 را در سه مرحله و طی سال های 2011 و 2012 منتشر کرد و برای جبران کاستی های ویندوز 8، ویندوز دیگری را با عنوان 8.1 عرضه کرد. بنا به گفته های منتشر شده، این ویندوز ترکیبی از ویندوز 8 و ویندوز 8.1 خواهد بود تا بتواند تمام کاستی هایی که در چند ویندوز اخیر وجود داشته از بین برده و نظر کاربران خود را جذب کند.