گشتی در بازار کامپیوتر و موبایل پایتخت از حضور مدلهای متفاوت و متنوع گوشی های موبایل، انواع تبلت و لپ تاپ تا لوازم جانبی حکایت دارد که اغلب آنها همزمان با عرضه جهانی به صورت واردات رسمی و غیررسمی و حتی مسافری به ایران می‎آیند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نظر می رسد کمپانی تایوانی اچ تی سی تمرکز بیشتری بر گوشی های ارزان قیمت هوشمند داشته و چندین محصول جدید به بازار عرضه کرده است، در همین حال کمپانی ایسوس که فعالیت پررنگی در حوزه سخت افزارهای کامپیوتری دارد این بار دو مدل لپ تاپ به بازار معرفی کرده است؛ محصولات کمپانی سیلیکون پاور با تمرکز بر ذخیره اطلاعات از دیگر تازه واردهای بازار است؛ در همین حال گوشی باریک سونی و کارت گرافیک جدید msi از دیگر تازه واردهای بازار دیجیتال محسوب می شود.

چند مدل ارزان قیمت از HTC

کمپانی HTC دو گوشی ارزان قیمت نسبت به مدلهای قبلی خود را با نام دیزایر 516 و دیزایر 616 به بازار عرضه کرده است که قیمت این دو مدل به ترتیب 580 هزار تومان و 780 هزار تومان اعلام شده است.

هر دوی این گوشی ها دارای صحفه نمایش 5 اینچی، پردازشگر قوی با پشتیبانی دو سیم‌کارت و قابلیت عکس‌برداری پیشرفته هستند؛ HTC Desire 516، ترکیبی از دوربین 5 مگاپیکسلی پشتی و دوربین 2 مگاپیکسلی جلویی است و HTC Desire 616،  مجهز به دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری fullHD(1080p)  به همراه دوربین جلویی 2 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 720p)) است.

مدل HTC Desire 616 دارای امکاناتی چون HTC Blinkfeed به عنوان یک خبرخوان تصویری است که امکان به روزرسانی اخبار مهم روزانه را برای کاربر مهیا می کند؛ در همین حال ویژگی برجسته نمایی ویدیویی (HTC Video Highlight ) با امکان مونتاژ حرفه ای فیلم از دیگر امکاناتی است که این گوشی دارد.


باین کمپانی مدل دیگری از گوشی را با نام HTC Desire 816 به عنوان یک گوشی میان قیمت نیز وارد بازار کرده است که حدود یک میلیون و 50 هزار تومان قیمت داده می شود.

از جمله این امکانات می توان به داشتن بلندگوهای دو‌قلوی جلویی به همراه تقویت کننده های از پیش نصب شده و HTC BoomSound™ اشاره کرد. سرویس خبرخوان تصویری بر روی صفحه نمایش 5.5 اینچی و تعبیه دو دوربین 13 و 5 مگاپیکسلی از دیگر ویژگیهای این گوشی است.

پردازشگر چهار هسته ای، 1.6 گیگاهرتزی، و استاندارد اتصال به شبکه ‌4G LTE از دیگر امکانات این مدل است که در رنگهای مختلفی مانند آبی، خاکستری و شیری در بازار وجود دارد.

لپ تاپی به سبکی پر از ایسوس

جدیدترین لپ تاپ فوق سبک از خانواده ایسوس با نام ZENBOOK در بازار دیجیتال دیده می شود؛ بدنه این لپ تاپ فوق سبک از جنس آلومینیوم بوده تا علاوه بر سبکی، دوام و مقاومت بالایی نیز داشته باشد و حدود 3 میلیون و 240 هزار تومان قیمت داده می شود.

نمایشگر این دستگاه فوق سبک مجهز به پنل IPS FHD با ابعاد 13.3 اینچ است و تصاویری با کیفیت Full HD  و با زاویه دید بالا را به نمایش در می آورد. به علاوه در این لپتاپ از یک وب کم HD  نیز استفاده شده تا امکان برقراری ارتباط تصویری با کیفیت نیز برای کاربران میسر شود.


ZENBOOK UX32LN به پردازنده نسل چهارم Core شرکت اینتل و پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce مجهز شده و از سیستم عامل ویندوز 8 پیشتبانی می‏ کند؛ همچنین این محصول دارای 4گیگابایت حافظه داخلی و حداکثر 1 ترابایت هارددیسک است؛ تجهیز به 3 پورت USB 3.0، یک پورت HDMI، یک پورت mini Display Port و یک اسلات کارت خوان SD از دیگر ویژگیهای ZENBOOK ایسوس است.

استفاده از فناوری اختصاصی SonicMaster و بکارگیری اسپیکرهای Bang & Olufsen ICEpower برای افزایش عملکرد صوتی از دیگر امکانات این محصول است. این مدل برای امکان ذخیره سازی، به اشتراک گذاری و هماهنگ سازی اطلاعات با حجم بالا نیز از فناوری WebStorage بهره گرفته است.

این کمپانی نوع دیگری از لپ تاپ را نیز به بازار عرضه کرده که به نمایشگر 15.6 اینچی LED FHD مجهز است و در ساخت آن از فناوری اختصاصی Splendid Video Intelligent استفاده شده است. این فناوری برای دستگاه توانایی بوت تا حداکثر 2 ثانیه را مهیا می سازد؛ استفاده از چهارمین نسل از پردازنده های Core شرکت اینتل در کنار ویژگی USB Charge+ که امکان شارژ بلادرنگ دستگاه را فراهم می کند از دیگر ویژگیهای مدل ASUS N56JR است که از سیستم عامل ویندوز 8 Pro بهره می برد.



کوچکترین فلش مموری های پلاستیکی

کمپانی سیلیکون پاور نیز مجموعه جدیدی از فلش مموری‌های کوچک و کم وزن خود را تحت عنوان Touch T07 (با پورت USB 2.0) و Jewel J07 (با پورت USB 3.0) به بازار عرضه کرده که به اعتقاد فروشندگان از جمله کوچک‌ترین فلش‌مموری‌های موجود در بازار با بدنه ساخته شده از پلاستیک فشرده هستند.

این محصولات از برای پیشگری از فقدان اطلاعات و جلوگیری از وارد آمدن هرگونه آسیب به آنها از فناوری Micro COB بهره مند شده اند و محافظ در برابر آب، گرد و غبار و لرزش هستند.


فلش مموری Touch T07در چهار رنگ صورتی، آبی، سبز و خاکستری تیره  در ظرفیت‌های 4، 8، 16، 32 و 64 گیگابایت عرضه شده و مدل J07 با اینترفیس USB 3.0 و در ظرفیت‌های 8، 16، 32 و 64 گیگابایت در بازار وجود دارد که مجهز به برنامه بازیابی اطلاعات ریکاوا برای دسترسی به فایل‌های حذف شده است.

باریک‌ترین تلفن هوشمند 5.3 اینچی جهان

به گزارش مهر، گوشی باریک مدل XperiaTM T3 از Sony که حدود یک میلیون و 200 هزار تومان قیمت داده می شود در بازار عرضه شده است.

بدنه این گوشی از فولاد ضدزنگ است و کمپانی سونی مدعی است که این گوشی باریکترین تلفن هوشمند 5.3 اینچی در جهان است.

صفحه‌نمایش TRILUMINOS™‎ برای موبایل با کیفیت HD به همراه Mobile BRAVIA® Engine 2، از جمله ویژگیهای این گوشی 4 هسته ای است.


این گوشی 148 گرم وزن دارد و در رنگهای سفید، مشکی و ارغوانی عرضه شده است. این مدل در دوربین از Cyber-shot بهره گرفته و دارای دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز به Exmor RS™ برای موبایل است که به کاربر تصاویر مناسب حتی در شرایط نوری چالش‌برانگیز ارائه می‌دهد و HDR برای ویدیو به این معناست که می‌تواند حتی زمانی که نور پشت سوژه فیلم باشد.

Xperia T3 از شبکه‌های 4G پشتیبانی می‌کند و پردازشگر چهارهسته‌ای 1.4 گیگاهرتزی، باتری 2500 میلی آمپر ساعتی و مجهز بودن به فناوری Timeshift burst از دیگر ویژگیهای این گوشی است. این فناوری امکان گرفتن 31 عکس در دو ثانیه را فراهم می کند.

قدرتمندترین کارت گرافیک دو هسته‌ای جهان

کارت گرافیک MSI Geforce GTX Titan-Z با دو هسته گرافیکی مبتنی بر GK110 و در مجموع 5760 هسته Cuda از دیگر محصولات بازار دیجیتال است. این کارت گرافیک با داشتن ویژگی‌هایی همچون 12 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 با پهنای باند 768-bit و پشتیبانی از رزولوشن 5K، قدرتمندترین کارت گرافیک دو هسته‌ای جهان محسوب می شود.

فرکانس هسته این کارت گرافیکی در حالت پیش فرض 706 مگاهرتز بوده که این مقدار در حالت Boost به 876 مگاهرتز افزایش می‌یابد، همچنین فرکانس حافظه آن نیز 7010 مگاهرتز به صورت موثر لحاظ شده است.

تکنولوژی GPU Boost 2.0 این کارت گرافیکی به کاربران این اجازه را می‌دهد که بتوانند فرکانس هسته کارت گرافیکی را با توجه به شرایط و موقعیت های گوناگون مدیریت کنند.

تکنولوژی NVIDIA 3D Vision Surround نیز این امکان را فراهم می کند که کاربران و گیمرهای حرفه‌ای از چهار مانیتور به صورت همزمان استفاده کنند؛ مقدار توان مصرفی یا TDP این محصول 375 وات است.

مدیا پد 8 اینچی از هوواوی

کمپانی چینی هوواوی نیز تبلت جدیدی با نام مدیاپد وارد بازار کرده است.

مدل HUAWEI MediaPad M1 مجهز به یک صفحه نمایش مولتی تاچ خازنی از نوع IPS با کیفیت تصویر HD با رزلوشن 800x1280 پیکسل، همراه با فناوری Huawei SWS، دو بلندگوی رو به جلو و دو میکروفون برای کیفیت صدای بهتر و افکت های استریو است.

این مدل مجهز به پردازشگر چهار هسته ای بوده و با یک باطری با ظرفیت 4800 mAh تغذیه می شود که با یک بار شارژ امکان 8 ساعت پخش فیلم را فراهم می کند.


MediaPad M1 با بدنه آلمینیومی و ظاهر متالیک براق بسیار نازک دارای ضخامت 7.9 mm و وزن 329 گرم است و از دوربین جلویی یک مگاپیکسل و دوربین پشتی 5 مگاپیکسل با فوکوس خودکار بهره گرفته است. قیمت این محصول در بازار 865 هزار تومان به فروش می رسد.

اخبار مرتبط