مدتی است که قانون جدیدی با عنوان حق فراموشی در گوگل اعمال می شود اما اخیرا این قانون به کمک سایت هایی مانند بی.بی.سی شتافته تا بتوانند دروغ هایی که با مضامین مختلف منتشر کرده اند را برای همیشه از صفحه سرچ گوگل حذف کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در ماه های اخیر، قانونی با عنوان "حق فراموشی" به وجود آمده که موتور سرچ گوگل بنا به این قانون موظف است تا لینک های درخواستی اشخاص و افراد مختلف را حذف کند. تصویب این قانون جدید با درخواست های باورنکردنی از سوی کاربران مواجه شد به طوری که گوگل در حدود 91 هزار درخواست برای حذف 328 هزار صفحه وب دریافت کرده است. در این میان مقامات عالی رتبه اتحادیه اروپا نیز بی نصیب نمانده و دستورات متعددی را برای حذف صفحات مختلف به گوگل ارسال کرده اند زیرا گاهی اوقات سخنان و اخبار خوشایندی از آنها منتشر نشده است.

اما اکنون خبر جدیدی مبنی بر حذف لینک های متعددی از بی.بی.سی خبرساز شده است. پس از حذف لینک های مذکور سایر اطلاعاتی که مربوط به صفحات و لینک های مرتبط باشند نیز از جستجوی گوگل حذف می شوند. در صورتی که بعضی از صفحات نیز در سرچ نشان داده شوند، کاربران با ارجاع این لینک به گوگل می توانند دامنه جدیدی از حذف را درخواست کنند.

مطالب حذف شده اخبار مختلفی از سراسر دنیا و تاریخ های مختلف را شامل می شدند:" از ساخت بمب در ایرلند، اخبار اقتصادی که با نام نویسنده بخصوصی در بخش وبلاگ بی.بی.سی نوشته شده بودند، مطالبی در رابطه با اخبار تیراندازی در امریکا، آمار مرگ و میر شهروندان امریکا، اخباری در رابطه با سونامی آسیا، گزیده های مطالبی از ترورهای مختلف القاعده تنها بخشی از اخباری بودند که بی.بی.سی دیگر به آنها احتیاج نداشته و درخواست حذف را صادر کرد."