شرکت‌ها و موسسات فعال در زمینه هوا فضا به دنبال ساخت تاکسی‌های فضایی هستند تا فضانوردان را از ایستگاه های مختلف به ایستگاه بین المللی فضایی ISS منتقل کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  شرکت های فضایی مانند ناسا، اسپیکس ایکس، بوئینگ و Blue Origin (منشا آبی)، Sierra Nevada قرارداد مشترکی را برای ساخت تاکسی های فضایی و جابجایی فضانوردان امضا کرده اند. طرح اولیه این فضانورد فضایی توسط بوئینگ ارائه شده است.

در ماه های اخیر، شرکت فضایی اسپیکس ایکس Space X، پروژه هایی مانند فالکون 9 را تکمیل کرده است. این شرکت برنامه های جدیدی را در پرتاب ماهواره ها پیش روی خود قرار داده تا ماهواره هایی را به فضا بفرستد که دارای قدرت انتقال بیشتر اطلاعات و همینطور ارسال محموله یا تعداد نفرات بیشتری باشند.

"استفانی مارتین"، سخنگوی ناسا در مصاحبه ای گفت:"برای تکمیل این پروژه به کمک چندین شرکت فضایی نیاز داشتیم به همین دلیل علاوه بر شرکت اسپیس ایکس که تلاش های بسیاری را در ساخت ماهواره و همینطور راکت های فضایی انجام داده، از شرکت های دیگری نیز کمک خواستیم. بوئینگ نیز یکی از موسساتی است که در این تحقیقات و پروژه حضور خواهد داشت."

وی افزود: "پیش بینی می کنیم که این پروژه میلیاردها دلار هزینه دربر خواهد داشت. طرح های اولیه تاکسی های فضایی قبل از  پایان سال 2014 میلادی یعنی اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر آغاز خواهد شد."