سیستم کنترل سرعتی که بر روی خودرو نصب می شود و بسیار کم هزینه است، توسط یک شرکت دانش بنیان در کشور ساخته شد.

به گزارش پایگله خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، فرامرز امیری - مدیر عامل یک  شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: یکی از طرح های ما در این شرکت، سیستم های کنترل سرعت خودرو است که از طریق نصب این سیستم بر خودرو می توان سرعت خودرو را ثابت نگه داشت.

وی با بیان اینکه سیستم کنترل سرعت مزایای زیادی خواهد داشت، اظهار داشت: این سیستم قابل نصب بر روی هر خودرویی است و راننده خودرو به این واسطه می تواند سرعت خود را کنترل کند و با کنترل سرعت از جریمه شدن در اتوبان ها جلوگیری کند.

امیری اذعان داشت: اکنون با ساخت سیستم کنترل سرعت، توانستیم این دانش را بومی سازی کنیم چرا که تا کنون سیستم هایی از این قبیل از کشورهای چین و آلمان وارد و بر روی خودرو نصب می شد.

وی افزود: سیستم کنترل سرعت دستگاهی مکانیکی الکترونیکی است که کامپیوتر نصب شده بر روی خودرو قسمت الکترونیک و قسمتی که عمل کشیدن گاز را انجام می دهد مکانیک سیستم به شمار می رود.

وی در ادامه توضیح داد: سیستم کنترل سرعت به گونه ای کار می کند که به طورمثال وقتی در کامپیوتر خودرو سرعت را بر روی 110 کیلومتر تنظیم کنیم خودرو تا قبل از دستور بعدی راننده با همین سرعت حرکت می کند و به محض گرفتن ترمز و یا گاز دادن توسط راننده سیستم خودرو به حالت عادی باز می گردد.