جایزه یونسکو در حوزه علوم زیستی در سال 2014-2015 به دکتر بهاروند، محقق پژوهشگاه رویان اعطا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، جایزه بین المللی یونسکو- گینه استوایی به افراد، موسسات و سازمان های مردم نهادی تعلق می گیرد که پژوهش هایی در حوزه علوم زیستی انجام داده باشند و این پژوهش ها منجر به بهبود کیفیت زندگی انسان ها شود.

کمیسیون ملی یونسکو در ایران پس از اطلاع رسانی این جایزه در سال 2014 و دریافت درخواست های متقاضیان، سه نفر واجد شرایط را به یونسکو معرفی کرد که از میان آنها دکتر حسین بهاروند، رییس پژوهشکده سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان به همراه دو نفر دیگر از کشورهای عضو یونسکو به طور مشترک برنده جایزه بین المللی یونسکو - گینه استوایی در سال 2014- 2015 شدند. این اولین بار است که از کشورمان فردی جایزه بین المللی یونسکو-گینه استوایی را دریافت می کند.

جایزه بین المللی یونسکو - گینه استوایی شامل مدال، لوح تقدیر و مبلغ 300 هزار دلار است و معرفی داوطلبان واجدان شرایط باید از طریق کمیسیون های ملی کشورها انجام شود.

گروه علمی پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران هم این موفقیت ارزشمند علمی را به دکتر بهاروند، همکاران پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و جامعه علمی و دانشگاهی کشور تبریک می‌گوید.