ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توانمندسازی زنجیره تامین هوایی کشور در جهت درآمدزایی، شبکه هایپرمارکت هوایی و هوانوردی را راه اندازی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  فاطمه سعیدی- مسئول تجاری سازی و توسعه شرکت های دانش بنیان ستاد توسعه فناوری وصنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی با اعلام این خبر گفت: شبکه هایپرمارکت هوایی و هوانوردی جهت انسجام بخشی به فعالیت‎های زنجیره تامین صنعت هوایی و هوانوردی تشکیل می شود.

وی مشارکت و روان سازی در فعالیت های زنجیره تامین را از جمله رسالت های این شبکه اعلام کرد و افزود: شبکه هایپرمارکت هوایی و هوانوردی در سال جاری با هدف فراهم کردن بستر لازم برای سهولت دسترسی به فعالیت‎های زنجیره تامین اعم از تامین مواد و قطعات، خدمات طراحی، ساخت، مونتاژ، تعمیر و نگهداری ناوگان هوایی و لجستیک و بازرگانی، به فعالان حوزه هوایی و هوانوردی تشکیل می‌شود.

به گفته مسئول تجاری سازی و توسعه شرکت های دانش بنیان ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی توسعه همکاری‌های بین‌المللی در زمینه تامین، ساخت و خدمات موردنظر در حوزه هوایی و هوانوردی از جمله اهداف این شبکه است.

وی توانمندسازی زنجیره تامین هوایی کشور در جهت درآمدزایی را از جمله اهداف اصلی این شبکه برشمرد و تصریح کرد: معرفی توانمندی‎ها و سرمایه‎های خفته در سراسر زنجیره تامین موجود در کشور به فعالان صنعتی و کاربران بالقوه و بالفعل نیز از دیگر اهداف شکل گیری این شبکه می باشد.

سعیدی امکان دسترسی سریع و آسان کلیه فعالان صنعت هوایی کشور به مواد و قطعات مورد نیاز، خدمات تعمیر و نگهداری و لجستیک، طراحی، ساخت و مونتاژ را از دیگر اهداف اصلی شکل گیری شبکه هایپرمارکت هوایی و هوانوردی عنوان کرد.

به گفته مسئول تجاری سازی و توسعه شرکت های دانش بنیان ستاد توسعه فناوری وصنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی، در راستای تحقق اهداف یادشده از شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در حوزه هوایی و هوانوردی جهت عضویت در شبکه هایپرمارکت دعوت به همکاری به‌عمل می‎آید.