رئیس جمهوری در جلسه هیأت دولت تقویت شرکت های دانش بنیان را از سیاست ها و اولویت های دولت برشمرد و حضور موفق کشور در رقابت جهانی را در گرو توسعه شرکت های دانش بنیان دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، جلسه هیات دولت عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد و اعضای دولت به بحث و تبادل نظر پیرامون مهم ترین مباحث و مسائل روز کشور پرداختند.

رئیس جمهوری در این جلسه، تقویت شرکت های دانش بنیان را از سیاست ها و اولویت های دولت برشمرد و حضور موفق کشور در رقابت جهانی را در گرو توسعه شرکت های دانش بنیان دانست و بر تجاری سازی و برندسازی و عبور از مقاله نویسی تاکید کرد.

روحانی ضمن تاکید بر مطالعات بنیادی و حرکت در مرزهای دانش، تمرکز هر چه بیشتر بر زمینه های کاربردی بویژه در مورد مسایل و نیازهای روز کشور از قبیل آب، برق، انرژی های نو، فناوری نفت و گاز، محیط زیست، دارو و پزشکی را ضروری خواند.

رئیس جمهور همچنین بر بهره گیری از همکاری های کشورهای دیگر در شکل دهی و توسعه شهرک های علمی تاکید کرد و حمایت جدی دولت از شرکت های دانش بنیان را اعلام و کلیه دستگاه های اجرایی را به همکاری با معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در این مورد توصیه نمود.