مطالعات جدید محققان امریکایی نشان می دهند تماشای فیلم های اکشن و پرهیجان باعث افزایش اشتها و اضافه وزن می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلبلی فناوری و نوآوری، تماشای تلویزیون و دیدن برنامه های مختلف یکی از سرگرمی های مفرح محسوب می شود که در عین حال می تواند چاق کننده نیز باشد. اما آیا تمام برنامه های تلویزیونی باعث چاقی و افزایش وزن می شوند؟ محققان امریکایی دانشگاه کرنل در جدیدترین تحقیقات خود به این سوالات پاسخ داده اند.

نتایج تحقیقات شگفت انگیز بود: "دیدن برنامه های مختلف تلویزیونی می توانند با افزایش، کاهش یا عدم تغییر اشتها همراه باشند و از آنجایی که حدودا هر شخصی در طول روز بین 3 تا 4ساعت از زمان خود را در برابر تلویزیون سپری می کند، در نتیجه از این ساعات می توان با نام بدترین زمان ممکن برای تشدید اشتها یاد کرد."

در این تحقیق 94 داوطلب به مدت 20 دقیقه به تماشای تلویزیون و برنامه های مختلف پرداختند. با آغاز برنامه های تلویزیونی خوراکی های متفاوتی مانند شکلات، کیک، میوه و ... نیز در برابر شرکت کنندگان قرار داده شد. در پایان تحقیقات مشخص شد، فیلم های هالیوودی و اکشن بدترین نوع ژانر فیلم هایی هستند که با افزایش اشتها و خوردن خوراکی های چرب و پر کالری همراه هستند.

"آنر تال"، یکی از محققان شرکت کننده در این مطالعه می گوید: "فیلم های اکشن به دلیل افزایش هیجان شما را به خوردن غذاهای بیشتر دعوت می کنند اما این موضوع در حالی مطرح می شود که شما کمترین توجهی به میزان کالری های دریافتی نمی کنید."

اما فیلم های اکشن تنها برنامه هایی نیستند که با افزایش اشتها همراه هستند زیرا مطالعات پیشین نشان داده بودند که تماشای تیزرهای تبلیغاتی مرتبط با آشپزخانه و طبخ غذا یا فیلم های ترسناک نیز می توانند با افزایش اشتها و اضافه وزن همراه شوند.

محققان توصیه می کنند در حین تماشای برنامه های تلویزیونی از مصرف خوراکی های پر کالری و چرب خودداری کرده و خوراکی های سالمی مانند میوه ها جایگزین شوند.