به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، جاروبرقی Dyson 360 Eye تابستان سال آینده در بریتانیا به بهای 750 پوند فروش می‌رود. این سامانه از عدسی‌های دوربین پانورامیک در بخش فوقانی‌اش برای نقشه‌برداری از مسیرش در منزل، حرکت‌ روی زنجیرها و تمیزکردن تمامی اتاق‌ها پیش از بازگشت به ایستگاه شارژ استفاده می‌کند.

حسگرهای مادون‌قرمز از برخورد جاروبرقی با مبلمان جلوگیری می‌کنند و کاربران می‌توانند با استفاده از برنامه نرم‌افزاری گوشی هوشمند، زمانبندی تمیزکردن منزل را به جاروبرقی اعلام کنند. بنابراین حتی زمانی که آ‌ن‌ها در منزل نیستند، جاروبرقی خانه را تمیز می‌کند.

شرکت سازنده مدعی است دوربین 360 درجه فناوری ابداعی در یک لحظه تمامی خانه را رصد می‌کند و با ثبت 30 تصویر از اتاق در هر ثانیه، می‌تواند تشخیص دهد کجاست، کجا بوده و این که باید کجا را تمیز کند.

این جاروبرقی دارای بالاترین قدرت مکش در مقایسه با تمامی جاروبرقی‌های رباتیک موجود در بازار است. سامانه ابداعی توسط یک موتور دیجیتال V2 Dyson نیرودهی می‌شود که حاصل یک پروژه تحقیقاتی هزینه‌بر است. جاروبرقی همچنین از فناوری Cyclone شرکت سازنده برای جداسازی گرد و غبار از سطح خانه استفاده می‌کند.

وزن این سامانه 2.37 کیلوگرم و کمتر از یک جاروبرقی تمام‌سایز اعلام شده است. باتری‌های این ماشین دارای عمر 20 تا 30 دقیقه هستند و جاروبرقی با زنجیرهای تانک‌مانند می‌تواند از روی موانع کوچک حرکت کند.

هنگامی که شارژ باتری تمام می‌شود، جاروبرقی به ایستگاه اصلی باز می‌گردد و مجددا شارژ می‌شود. همچنین هنگامی که سطل زباله 0.4 لیتری آن پر می‌شود، سیستم پیغامی به گوشی هوشمند کاربر ارسال می‌کند. فناوری cyclone ذرات غبار 0.5 میکرونی را شکار می‌کند و یک برس هم که به اندازه عرض جاروبرقی باز می‌شود، از فناوری فیبر کربنی برای تمیزکردن غبار روی کف خانه استفاده می‌کند.

طی دو سال گذشته 200 مهندس روی این جاروبرقی کار کرده‌اند و از هندسه، نظریه احتمالات، جبر و هندسه سه‌بعدی برای ساخت چشم ماشین استفاده کردند؛ 31 مهندس نرم‌افزار نیز بیش از 100 هزار ساعت زمان را صرف خلق سیستم راهبری آن کرده‌اند.

انتهای پیام

جاروبرقی رباتیک Dyson 360 Eye

بخش‌های مختلف جاروبرقی رباتیک

حرکت جاروبرقی رباتیک جدید روی سطوخ مختلف

موتور دیجیتالی جاروبرقی رباتیک با قدرت مکش بالا

جاروبرقی رباتیک جدید

بخش‌های مختلف جاروبرقی رباتیک

برس جاروبرقی رباتیک برای تمیزکردن سطوح سخت