رئیس پژوهشگاه رویان در خصوص شبیه سازی یوزپلنگ های رو به انقراض گفت: ما توانایی شبیه سازی این حیوان را داریم و شبیه سازی حیواناتی از این دست می تواند اتفاق بیافتد ولی نیاز به بودجه و تحقیقات زیادی دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، حمید گورابی رئیس پژوهشگاه رویان  گفت: اکنون در مرحله ای هستیم که می توانیم سلول های حیوانات را ذخیره کرده و در نهایت شبیه سازی کنیم.

وی عنوان کرد: پیش از این، سلولهای یکی از این یوزپلنگهایی که به دلیل صدمه ای که به آن وارد شده بود، باید آسان کشی می شد را در اختیار ما گذاشتند و از ما برای شبیه سازی آن دعوت به عمل آوردند.

رئیس پژوهشگاه رویان با بیان اینکه اینگونه شبیه سازی ها مشکلات خاص خود را دارند، افزود: امیدواریم که بتوانیم با شبیه سازی سلول یوزپلنگ ها از منقرض شدن نسل آنها جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه ما آمادگی داریم این سلولها را نگهداری و برای حرکت های بعدی استفاده کنیم، عنوان کرد: البته اینگونه شبیه سازی ها نیاز به بودجه کافی دارد ولی شبیه سازی این حیوان نیز می تواند اتفاق بیافتد.

گورابی در ادامه توضیح داد: در اصفهان برای یک نوع قوچ چنین کاری به صورت بین گروهی انجام شد. شبیه سازی این حیوان از تخمک گوسفند و سلول قوچ بود. این کار صورت گرفت اما در زنده نگه داشتن این حیوان مشکلاتی داشتیم. اینها مستلزم بودجه مناسب است تا تحقیقات به صورت کامل انجام گیرد.

گورابی اظهار داشت: اکنون در رویان ما آمادگی داریم سلول های حیوانات را استحصال و نگهداری کنیم و توانایی این کار را نیز داریم.