ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام فراخوان، از تولیدکنندگان و طراحان نوشت‌افزار شخصیت‌های محبوب پویانمایی (کارتون) کشورمان حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای ترویج و احیای فرهنگ ایرانی اسلامی با اعلام فراخوان از تولیدکنندگان و طراحان نوشت افزار برگرفته از شخصیتهای محبوب پویانمایی (کارتون) کشورمان حمایت مادی و معنوی به عمل می‌آورد.

این اقدام در راستای پیوند تولید کنندگان با تهیه کنندگان این شخصیتهای پویانمایی انجام می شود تا مانع خروج ارز از کشور شود. همچنین جلوگیری از الگوبرداری اشتباه کودکان و نوجوانان از شخصیتهای کارتونی غربی از دیگر اهداف این حمایت مادی و معنوی به شمار می رود.

ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با دستور مستقیم دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به منظور تحقق این امر تا کنون با دو گروه تولید کننده و شرکت سازنده "نسل اندیشه سبز" مذاکراتی انجام داده که نتایج آن مثبت بوده است. بر اساس این مذاکرات مجوز ساخت شخصیت‌های پویانمایی طراحی شده از سوی این گروه‌ها با حفظ مالکیت به تولیدکنندگان فروخته می‌شود تا از این طریق به تولید نوشت افزار، اسباب بازی، تی شرت، عروسک و بازی‌های رایانه ای بپردازند.

بر اساس مذاکرات انجام شده از سوی کارشناسان این ستاد با شبکه پویا، تهیه کنندگانی که از سوی ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این شبکه معرفی شوند، به شرط واسطه گر نبودن تهیه کننده مشمول دریافت مجوز رایگان تولید شخصیت‌های کارتونی طراحی شده از سوی این شبکه می‌شوند.

ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نتایج حاصل از رایزنی‌های انجام شده با تولیدکنندگان و شرکت سازنده نسل اندیشه سبز حکایت از این دارد که کارشناسان این مجموعه‌ها در پی طراحی شخصیت پویانمایی جدید برای ورود به عرصه شخصیت‌های پویانمایی ایران هستند و رونمایی از محصولات زنجیره ای این پویانمایی‌ها در دهه فجر امسال انجام می شود. این در حالی است که کارشناسان ستاد مایل به جذب تولیدکنندگان برای تولید نرم افزار، بازی‌های کامپیوتری و تزیینات روی میز با شخصیت‌های عروسکی قدیم چون شهر موش‌ها، کلاه قرمزی، مجموعه شکرستان و ... نیز هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اعلام آمادگی و دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 83532296 تماس بگیرند یا با ارسال طرح‌های پیشنهادی خود به پست الکترونیکی ir.stdc@isti به جمع تولیدکنندگان این محصولات زنجیره‌ای بپیوندند و از حمایت‌های مادی و معنوی تعیین شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهره مند شوند.

همچنین پایگاه اطلاع رسانی ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی به آدرس ir.Stdc.isti قابل مشاهده برای کاربران علاقه‌مند به حوزه فرهنگ و هنر است.