رییس مرکز رشد فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کسب مجوز سازمان غذا و دارو به منظور تولید قرص کروسین در یکی از شرکتهای مستقر در این مرکز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر بیژن ملائکه اظهار داشت: این قرص پس از طی مراحل تولید ماده اولیه توسط اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ثبت اختراع و انجام مطالعات بالینی مجوز تولید را دریافت کرده است.

وی افزود: خواص ضد افسردگی این دارو با همکاری دکتر مهاجری، دکتر سجادی و دکتر هادیزاده از اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی و دکتر طلایی از اعضای هیات علمی گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در یک مطالعه بالینی به اثبات رسیده است.

رییس مرکز رشد فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که در این تحقیق اثرات بارز درمانی کروسین بر افسردگی، اضطراب و سلامت عمومی بیمار در مقایسه با دارونما به اثبات رسید، خاطرنشان کرد: این دارو که از منشاء زعفران بدست می آید اصلی ترین آنتی اکسیدانت آن به شمار می‌رود و بسیاری از خواص درمانی زعفران به این جزء نسبت داده می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: از دیگر خواص کروسین می توان به پیشگیری یا درمان اختلالات شبکیه چشم، درمان آلزایمر و اختلالات نعوظی در مردان اشاره کرد.

دکتر ملائکه با اشاره به اینکه تعیین دوز دقیق مصرفی برای هر یک از اختلالات نیاز به مطالعات بالینی دارد، افزود: کروسین به عنوان مکمل و آنتی اکسیدانت قوی و پیشگیری کننده سرطان با دوزهای پایین و یا در درمان چاقی و رژیم‌های کاهش وزن با دوزهای بالاتر ضمن بی خطری بسیار موثر است.