مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: ششمین استارتاپ ویکند ایران، اواخر هفته جاری در شهر شیراز برپا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به برگزاری دوره ای و استمراری استارتاپ ویکند (startup weekend) در ایران، اظهار کرد: ششمین دوره این رویداد از 26 تا 28 شهریورماه سال جاری به میزبانی شهر شیراز برگزار می شود. 


وی در توضیح این رویداد بیان کرد: از تیرماه سال جاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همراه با راه اندازی مرکز شتابدهی نوآوری زیر نظر پارک فناوری پردیس، 5 رویداد استارتاپ ویکند در شهرهای تهران، زنجان، مشهد و ارومیه برگزار کرده است. از همین رو، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، ششمین استارتاپ ویکند ایران 26 تا 28 شهریورماه در دانشگاه شیراز کار خود آغاز خواهد کرد. 


به گفته کرمی، طبق پیش بینی های صورت گرفته، قرار است 100 برنامه استارتاپ ویکند با حمایت معاونت علمی در طول 3 سال برگزار شود که طی آن، 10 هزار نفر دانشجو تحت آموزش های کارآفرینی و کسب و کار قرار می گیرند.
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره چگونگی برگزاری استارتاپ ویکند، بیان کرد: طبق روال معمول، استارتاپ ویکندها با رویکرد آموزشی- تجربی، در سه روز پایانی هفته برگزار می شود و در آن برنامه نویسان، بازاریاب ها، گرافیست ها و مدیران تجاری در این دوره ها براساس ایده هایشان، گروه تشکیل می دهند و در 54 ساعت متوالی روی ایده هایشان بحث و بررسی و کار می کنند. 


وی با بیان اینکه استارتاپ ویکندها محلی برای کسب تجربه و تبادل آن در حوزه کسب و کار محسوب می شود، افزود: در استارتاپ ویکند شیراز، طیف های مختلف دانشجویان و متخصصان قرار است گرد هم بیایند و در حوزه های مختلف تشکیل گروه بدهند. موضوعاتی همچون سلامت، بازی های رایانه ای و IT در پزشکی در دست بررسی است که با آغاز این استارتاپ و تشکیل گروه توسط شرکت کنندگان، ایده پردازی ها آغاز و سپس ایده های نهایی شده، به اجرا در می آیند. 


کرمی با اشاره به تجربه برگزاری گسترده استارتاپ ویکند در شهرهای مختلف جهان، عنوان کرد: اکنون شبکه پهناوری از این رویداد در دنیا، به وجود آمده است و کشور ما نیز با برنامه ریزی های معاونت علمی و فناوری، به این شبکه متصل شده است. تاکنون برندهای معتبری همچون گوگل، مایکروسافت و آمازون از ایده های موفق بیرون آمده از استارتاپ ویکندهای جهانی حمایت تجاری کرده اند. این موضوع نشان از اهمیت این رویداد دارد که ما تلاش خواهیم کرد برنامه های پیش بینی شده طی سه سال آینده را در این زمینه، با موفقیت پیش ببریم. 


رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی هدف از برگزاری استارتاپ ویکندها را آموزش و ترویج کارآفرینی در میان دانشجویان و فارغ التحصیلان کشور عنوان کرد و گفت: ایجاد شبکه ارتباطی میان فارغ التحصیلان و متخصصان حوزه های مختلف علمی، دستاورد مهمی است که با انجام این رویدادها به دست می آید. بنابراین فارغ التحصیلان دانشگاهی، تجربه قابل قبولی برای فراهم آوردن شغل براساس رشته تحصیلی خود به دست می آورند. این رو، استارتاپ ویکندها، کمک شایانی در جهت اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان خواهد کرد. 


مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پایان از علاقه مندان خواست تا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استارتاپ ویکند شیراز، به وبسایت shiraz.startupweekend.ir مراجعه کنند.


استارتاپ ویکند شیراز از 26 تا 28 شهریورماه سال جاری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار می شود.