در هفته گذشته، اخبار و فناوری های متفاوت و جذابی در حوزه فناوری منتشر یا وارد بازار شدند که نشان از پیشرفت محققان در حوزه علم و فناوری داشتند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در پایان هفته، نشریات و خبرگزاری های برتر دنیا در عرصه فناوری به معرفی برترین و همینطور مهمترین وقایع در این حوزه پرداخته و از اکتشافات و همینطور محصولات مهم و کاربردی یاد می کنند.

*مطالب برتر عرصه فناوری در هفته گذشته بدین شرح هستند:

گرمای بیش از حد فرانسه

فرانسه، یکی از کشورهای اروپایی است که گرم ترین روزهای خود را در ماه های اخیر تجربه کرده است. اکنون یک سوال مطرح می شود: در دهه های آینده چه سرنوشتی در انتظار فرانسه یا سایر کشورهای اروپایی خواهد بود؟

آیا خاک مریخ و ماه قابل کشت است؟

زندگی در سایر سیاره های زمین همیشه برای انسان ها سوال برانگیز بوده است. رسیدن مریخ نورد کنجکاوی به کوه شارپ برای بررسی لایه های خاکی و رسوبی می تواند گام موثری در رسیدن به این اهداف باشد.

ارسال جدیدترین عکس سلفی کاوشگر فضایی رزتا

رزتا کاوشگر فضایی رباتیکی است که توسط سازمان فضایی اروپا برای مطالعه دقیقی درباره ستاره دنباله داری با نام 67P  ساخته و به فضا ارسال شده است. بعد از ده سال این کاوشگر توانست در مدار یک ستاره قرار گرفته و به تعقیب آن بپردازد تا کیفیت تصاویری که ارسال می کند کاملا با تصاویر گرفته شده در گذشته متفاوت باشد و بتواند راهگشای کارشناسان فضایی باشد. رزتا در حدود یک سال تا ارتفاع 6 مایلی  67P خواهند ماند تا به بررسی دقیق سطح ستاره دنباله دار پرداخته و اطلاعات کاملی را با ذکر جزئیات به زمین ارسال کند.


* محصولاتی فناورانه که جزء تکنولوژی های برتر هفته نام گرفته اند را مشاهده کنید:

ساعت اپل واچ
اپل واچ در طرح ها، مدل ها و همینطور رنگ های مختلف عرضه خواهند شد که خریداران می توانند با توجه به تنوع اپل واچ، یکی از مدل های این ساعت هوشمند را خریداری و از تنوع تکنولوژی و فناوری های به کار رفته در آن بهره مند شوند. این ساعت در اوایل سال 2015 میلادی روانه بازار فناوری خواهد شد و خریداران فرصت و زمانی کافی برای انتخاب مدل مورد نظر خواهند داشت. اپل واچ در دو اندازه 1.5 و 1.65 اینچی و 349 دلار عرضه خواهد شد.

آیفون 6 و آیفون 6 پلاس

آیفون 6 در دو سایز 4.7 اینچی و 5.5 اینچی عرضه می شود. مدل کوچک‌تر "آیفون 6" و مدل بزرگ‌تر "آیفون 6 پلاس" نامیده می شود. اپل برای هر یک از این دو مدل باطری‌های مختلفی را در نظر گرفته است. آیفون جدید از قابلیت هایی مانند جنس آلومینیوم، صفحه نمایش رتینا، شیشه مقاوم به یونی و باتری با قابلیت مکالمه14 ساعته برخوردار است.

آیفون 6 دارای 6.9 میلی متر ضخامت و آیفون 6 پلاس 7.1 میلی متر است. آیفون 6 از لرزشگر دیجیتال و آیفون 6 پلاس از لرزشگر اوپتیکال، دوریین آن نیز قادر به ضبط ویدئو با کیفیت 1080 است. بخشی از لنز دوربین از بدنه دستگاه بیرون است تا جلوه خاصی به این تلفن همراه جدید بخشیده باشد.