کمتر کسی وجود دارد که آرزوی سفر به کهکشان ها را نداشته باشد اما دیدن شکل و شمایل آهنی و عجیب کاوشگرها و سفینه های فضایی، هر شخصی را برای تجربه این سفر مردد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در حالی که شرکت های بزرگ فضایی مانند ناسا، اسپیس ایکس و ... پروژه ها و طرح های متفاوتی را برای رفتن به فضا مورد بررسی قرار می دهند، در این میان شرکت های فضایی دیگری نیز وجود دارند که به پروژه های جذاب تر و متفاوت تری روی آورده اند.

شرکت فضایی ژاپنی Obayashi یکی از شرکت هایی است که به دنبال ساخت آسانسور فضایی است تا فضانوردان و افرادی که در آرزوی رفتن به فضا به سر می برند بتوانند با وسیله متفاوتی این سفر را تجربه کنند. این شرکت ژاپنی اعلام کرده است که تا سال 2050 میلادی ساخت این آسانسور به پایان خواهد رسید.

سخنگوی شرکتObayashi در مصاحبه ای گفت: "در ساخت این دستگاه از کابل هایی به طول 96 هزار کیلومتر برای حمل اتاقک آسانسور استفاده خواهد شد. هزینه جابه جایی محموله های فضایی، فضانوردان یا افرادی که دوست دارند این سفر را تجربه کنند به مراتب بسیار کم تر از سفر با سفینه های فضایی خواهد بود."

وی در ادامه افزود:"ما به خوبی می دانیم که مسیر مشکلی را پیش رو داریم زیرا بسیاری از وسایل مورد نیاز ما هنوز و در عصر حاضر تولید یا ساخته نشده اند، شاید ساخت آسانسور فضایی در سال های آینده سهل تر باشد اما در زمان حاضر و به دلیل کمبود امکانات نمی توان گفت که ساخت آسانسور فضایی آسان خواهد بود. ما از لوله های کربنی نانو که از فولاد نیز مستحکم تر هستند استفاده خواهیم کرد."

Yoji Ishikawa مسئول این پروژه می گوید:"پیش بینی می کنیم تا سال 2030 میلادی، ساخت این پروژه به پایان رسیده باشد و تا سال 2050 بتوانیم فضانوردان یا محموله های فضایی را با کمک آسانسورهای فضایی جابه جا کنیم."