در هفته گذشته، اخبار و فناوری های متفاوت و جذابی در حوزه فناوری منتشر یا وارد بازار شدند که نشان از پیشرفت محققان در حوزه علم و فناوری داشتند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در پایان هفته، نشریات و خبرگزاری های برتر دنیا در عرصه فناوری به معرفی برترین و همینطور مهمترین وقایع در این حوزه پرداخته و از اکتشافات و همینطور محصولات مهم و کاربردی یاد می کنند.

* مطالب برتر عرصه فناوری در هفته گذشته بدین شرح هستند:

محققان موفق به ساخت دستگاهی شده اند که با کمک دم و بازدم انسان می توان به بیماری سل پی برد.

اختصاص بیش از 20 میلیارد یورو برای مبارزه با کمبود آب و خشکسالی در هلند

پروژه متفاوت و جدید روسیه مبنی بر آزمایش و بررسی کره ماه

ارسال دو فضاپیمای جدید به فضا :MOM از هند و Maven از امریکا

پیش بینی زلزله با کمک آب در این تحقیق محققان امریکایی معتقدند که با کمک بررسی عوامل طبیعی می توان به پیش بینی زلزله پی برد. برای مثال با بررسی فعالیت آتشفشان ها یا کاهش و افزایش سطح آب ها می توان به پیش بینی زلزله پرداخت.

هواپیماهایی که توسط ربات های خلبان هدایت می شوند

* محصولات فناورانه ای که جزء تکنولوژی های برتر هفته نام گرفته اند را مشاهده کنید:

Passport تلفن همراه جدید بلک بری

پاسپورت، نام محصول جدید شرکت کانادایی بلک بری است که در هفته اخیر رونمایی شد. فروش این محصول جدید در تورنتو، لندن و دبی آغاز خواهد شد. محصول جدید بلک بری دارای صفحه نمایش 4.5 اینچی مربع، رزولوشن 1440*1440 و تراکم پیکسلی 453 ppi و شیشه محافظت‌ شده توسط گوریلا گلس 3، دوربین 13 مگاپیکسل، پردازنده quad-ci و  فرکانس 2.2 گیگاهرتز است.

این تلفن همراه نیز همانند سایر محصولات بلک بری دارای کیبورد فیزیکی است که از ویژگی های بلک بری به حساب می رود.

ساخت نخستین کلیه مصنوعی پوشیدنی جهان

مرحله اول آزمایشات از اواخر سال جاری بر بیماران سیاتل امریکا آغاز خواهد شد. این کلیه مصنوعی 5/4 کیلوگرم وزن داشته و به سادگی می تواند دور کمر بیماران بسته شده و همانند یک کمربند عمل کند.

ضربان قلب جایگزین رمز می شود

با راه حل جدید مخترعان کانادایی هیچ حسابی هک نمی شود و تمام حساب ها از امنیت بالایی برخوردار خواهند بود. مخترعان راه حلی ارائه کرده اند تا ضربان قلب کاربران جایگزین پسوردها (رمز ورودی) شده و هکرها نتوانند به حساب های شخصی دست پیدا کنند