جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری جایزه ای ملی است که امسال برای سومین بار برگزار می شود. در مراسم این جایزه پیش بینی می شود بیش از 200 شرکت حضور داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مهدی محمدی- رئیس کمیته علمی و توسعه  جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری در نشست  خبری این جایزه، گفت: مدل طرح کلان جایزه مدیریت فناوری و نوآوری 9معیار دارد که در قالب مفاهیم بنیادین و ارزش مدلها شکل گرفته اند.

وی از سطوح جایزه توضیح داد و گفت:مدل جایزه در 4سطح تعهد،توانمندی(از یک تا 3 ستاره)،شایستگی(از 1 تا 3 ستاره) و رقابت پذیری(تندیس برنزین،سیمین،زرین ) شکل گرفته است .

محمدی اذعان داشت:شرکت ها ی برتر در این جایزه جهت اعطای تسهیلات و یا حمایت از پروژه های توسعه فناوری و نوآوری به معاونت علمی و صندوق سرمایه گذاری مانند صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران معرفی می شوند.

وی با توضیح اینکه برای اینکه شرکتها در رقابت پروژه های برتر قابل سرمایه گذاری حضور یابند، افزود: شرکت های برتر در جایزه علاوه بر ارائه تجارب خود در پانل تجربیات برتر جایزه  که همزمان با کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری برگزار می شود در پانل سرمایه گذاری و حمایت از پروژه های توسعه فناوری نیز شرکت می کنند.

در این جایزه حرکت دانش بنیانی مهم است

مهدی الیاسی- رئیس کمیته اجرایی در ادامه این نشست گفت: در برنامه زمانی جایزه  مشخص شده است که مهلت ارسال اظهار نامه به دبیر خانه جایزه تا تاریخ اول آبان است و فرایند ارزیابی از نیمه آبان ماه آغاز می شود و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه همایش پایانی در اوایل بهمن ماه برگزار می شود، اظهار داشت: اکنون پیش بینی می کنیم بیش از 200 شرکت در این جایزه شرکت کنند و این در حالی است که در سال گذشته 72 شرکت و در اولین سال برگزاری جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری 15 شرکت حضور داشته اند.

الیاسی افزود:این جایزه با هدف حمایت از شرکت های توانمند است و صرفا حرکت دانش بنیانی بودن مهم است که مزیت رقابتی در این فضا ایجاد شود.

به گزارش مهر، منوچهر منطقی - رئیس انجمن مدیریت و فناوری ایران در نشست خبری سومین جایزه ملی مدیریت و فناوری و نوآوری در محل مرکز سیاست های علمی کشور، گفت: جایزه ملی مدیریت و فناوری و نوآوری، جایزه ای است که بر اساس ارتقای سهم دانش و فناوری و توان محصولات و خدمات نوآورانه مبتنی بر دانش و فناوری به بنگاههای ایرانی اعطا می شود.

وی عنوان کرد: با بکارگیری مدل مفهومی این جایزه، زمینه مقایسه عملکرد بنگاهها با دیگران و الگوبرداری از بهترین تجارب بنگاههای موفق را در راستای بهبود عملکرد فراهم می آوریم.

منطقی با بیان اینکه این جایزه برای سومین سال است که  در آستانه برگزاری است،افزود: هدف از این جایزه حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان است  تا به فضای ثروت آفرینی و رقابت آفرینی برسیم.

رئیس ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان صنایع هوایی و هوانوردی از اهداف جایزه توضیح داد و گفت: این جایزه با هدف ارائه یک مدل بلوغ برای ارتقاء قابلیت های فناوری و نوآوری  در سازمان ها طراحی شده است تا شرکت ها بتوانند چالش های خود را برطرف سازند و گام های به رقابت پذیری پایدار بردارند.

منطقی افزود: افزایش رقابت پذیری بنگاهها و سازمان  ها بر اساس توسعه فناوری و نوآوری، ارتقاء صنعت کشور و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، ترویج فرهنگ نوآوری و کارآفرینی در سطح کشور به ویژه در صنایع بزرگ، فرصتی برای اجماع همفکری فعالان حول یک مدل و ایجاد فضایی برای پیشنهاد یک نظام جامع فناوری و نوآوری در بنگاهها، پرورش حجم زیادی از فارغ التحصیلان  آشنا با ابعاد مختلف مفاهیم نظام مدیریت فناوری و نوآوری در کشور و ایجاد زمینه و بازار کار مناسب تر برای آنها در سازمان ها و بنگاههای متقاضی از اهداف مهم جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری هستند.